מאחורי הקלעים: הבכיר בלינקדאין שמסייע לה לפרוץ לתחומים חדשים

כאשר ראיין רוסלנסקי היה בן 18, הוא למד עיצוב גרפי לרשת באמצעות קריאת ספר של לינדה ווינמן. זמן קצר לאחר מכן, הוא יישם את היכולת הזו בבניית עסק נדל"ן באינטרנט. הספר השתלם לו בהחלט כאשר הוא מכר את החברה כמה שנים לאחר מכן.

בשנה שעברה, בתור סגן נשיא לינקדאין לתוכן גלובלי, רוסלנסקי השיב לווינמן טובה תחת טובה עבור השיעורים שהוא למד ממנה, כאשר הוא הוביל את עסקת הרכישה של Lynda.com בהיקף של 1.5 מיליארד דולר, החברה שווינמן הקימה עם בעלה. זו הייתה הרכישה הגדולה ביותר בהיסטוריה של לינקדאין.

שני עשורים לאחר שגילה לראשונה את ווינמן, רוסלנסקי אומר שהוא לא שכח את הלקח החשוב ביותר מהספר – אם יש ברשותך דרך ללמוד כישורים חדשים בקלות, זהו דבר בעל ערך עצום, בין אם מדובר בקידום הקריירה או הליכה בכיוון חדש. "אני באמת נלהב לגבי הדרך בה אנחנו נותנים לאנשים את הכישורים שהם צריכים כדי להיות פרודוקטיביים ומצליחים יותר", הסביר רוסלנסקי לפורבס בראיון. "כך הכל התחיל".

לאחרונה רוסלנסקי, 38, קודם לסגן נשיא מוצרי צריכה גלובליים, וידווח למנכ"ל לינקדאין ג'ף וויינר במסגרת הפיקוח שלו על מוצרי החברה המיועדים לצרכן, כולל עריכה ותוכן כמו הודעות, קבוצות ואפשרות החיפוש. הוא אף אחראי לפיקוח על הגישה למוצרים האלה ברחבי העולם. לינקדאין אמרה שהיא מקווה שהכנסת האוסף הגדול הזה של מוצרים תחתיו תבטיח שהם ישתלבו כיחידה אחת.

אחת מהעדיפויות הגדולות באגנ'דה של רוסלנסקי היא מינוף Lynda.com כדי להפוך את לינקדאין לעסק חינוכי ענק. לינקדאין רוצה להפוך לכלי שיחזה איזה קידום או עבודה המשתמשים ירצו בעתיד, ואוטומטית יציע ל-Lynda קורסים שיסייעו לעובדים להגיע לשם.

לינקדאין בוודאי לא רק תשלוט בבחירות החינוכיות האינדיבידואליות. ממשלות וחברות שמעדכנות את כוח העבודה שלהן יוכלו לנצל גם הן את הקורסים של Lynda. מאחר ולינקדאין בונה את "הגרף הכלכלי" שלה, מפה דיגיטלית של עבודות ואנשים בכלכלה הגלובלית, היא מקווה להשתפר בחיזוי אילו כישורים ותפקידים יהיו דרושים בתעשיות ואיזורים ספציפיים, בחודשים או בשנים הבאות.

הפרופיל של רוסלנסקי בלינקדאין | צילום מסך

רוסלנסקי סייע ללינקדאין לבצע את הכניסה הראשונה שלה לתוך החינוך ב-2012, עם רכישה בהיקף של 119 מיליון דולר של SlideShare, ספריה עם מיליוני סרטונים מקצועיים. אך וויינר ורוסלנסקי שניהם התעניינו יותר בעסק החינוך. Lynda, שאחראית לשיעורי ווידאו בסגנון הוליוודי, לקחה את התוכן של לינקדאין לרמה חדשה.

המשתמשים יכולים לצפות לתכונות חדשות שישלבו את Lynda בלינקדאין השנה, לדברי רוסלנסקי. כאשר המשתמשים רואים מצגת של SlideShare, הם כבר מקבלים תמריץ לקחת קורסים קשורים של Lynda. הקטגוריות הפופולריות ביותר של הקורסים של Lynda עד כה, הן כישורים טכניים כמו תכנות, עיצוב רשת ומובייל וקורסים על כישורי מנהיגות.

"עבור אנשי מקצוע, חשוב מאוד להמשיך ולרכוש כישורים", מציין רוסלנסקי, ומוסיף שלרוב הכישורים יש חיי מדף בני חמש שנים. "ישנם אתגרים רבים בחינוך שאנחנו יכולים לפתור באופן ייחודי, מאחר ויש לנו גישה למידע רב כל כך. אנחנו יודעים אם אתם מחפשים עבודה ויכולים להגיד לכם, 'אם יהיו לכם את הכישורים האלו, זה יעזור'".

לינקדאין, שיש לה כעת מעל ל-400 מיליון משתמשים, משתמשת גם בנתונים שלה עצמה כדי לעדכן אילו קורסים צריך ליצור, דבר שנותן לה יתרון על פני המתחרות של Lynda.

גורו פנימי

מאז שוויינר שכנע את רוסלנסקי להצטרף ב-2009, עבודתו ברכישת Lynda, SlideShare, Pulse ו-Newlse העניקו לו מוניטין פנימי כגורו רכישות ומיזוגים. למרות ההצלחה הזו, רוסלנסקי ידוע בכך שהוא נותן למנהיגי צוותים הזדמנויות להיות תחת אור הזרקורים, ומתראיין לעיתים רחוקות. הוא אף ידוע כמנטור מבוקש, במיוחד בקרב עובדים ויזמים צעירים.

אחרי הכל, רוסלנסקי החל את הקריירה שלו כיזם. כתלמיד שנה ראשונה בקולג', הדאגה ממעבר מהמעונות ומציאה של מקום חדש לחיות בו היוותה השראה לו ולשני חבריו לפתוח את Housing Media, אתר אינטרנט שסייע לסטודנטים למצוא שותפים וחדרים להשכרה. "עשינו את זה בשביל הכיף", הוא מספר", ואז סוכני נדל"ן אמיתיים רצו אותנו".

Lynda.com הייתה הרכישה הגדולה ביותר בתולדותיה. מטה החברה בקליפורניה | צילום: LPS. 1, ויקיפדיה

בשנה השנייה ללימודים רוסלנסקי נשר מהקולג' כדי לעבור באתר במשרה מלאה, ולמרבה ההפתעה הוריו, שני יזמי נדל"ן, תמכו בו. הוא הקים שני משרדים לחברה בקליפורניה ובווגאס, לפני שמכר את הסטארט-אפ ל-USHousing.com ב-1999. יאהו, אשר שמה את עינה על האתר שלו, שכרה אותו כדי לפתוח את מודעות הדרושים שלה. אחרי חמש שנים רוסלנסקי עזב את יאהו כדי לעזור להוריו לנהל את העסק שלהם. ב-2009, כאמור, גייס אותו ויינר.

אחד מהדברים הבולטים בקריירה של רוסלנסקי בלינקדאין היה השקת זרוע התוכן של החברה ב-2012, שהחלה עם תכנית המשפיעים אשר פרסמה מחשבות של אנשי עסקים ידועים. הוא גם יצר כלים לשיתוף מאמרים, הרחיב את הפרסום למשתמשים והקים צוות כתיבה פנימי יחד עם דניאל רות', עורך לשעבר בפורצ'ן.

באותו הזמן, לא היה ברור האם פרסום יוכל לעבוד בלינקדאין, אשר נראתה בעיקר כמקום לשמירת קורות חיים ברשת. אך רוסלנסקי הגן על הפרויקט, תוך אמונה שהמשתמשים ירצו חדשות וניתוחים על התעשיות והעבודות שלהם במקום אחד. הפרויקט הושק עם 150 פוסטים מכוכבי עסקים כמו ביל גייטס וריצ'רד ברנסון. הדחף של רוסלנסקי לרכוש את האפליקציה החדשה Pulse ואת כלי ההודעות Newsle, סייע להגדיל את קהל הקוראים של לינקדאין. כיום, החברה מציינת שיותר מ-100 מיליון אנשים צורכים תוכן בלינקדאין כל חודש, כולל SlideShare.

"מעניין אותי מאוד לדחוף את הגבולות וליצור תחומים חדשים עבור לינקדאין, בהם אני סבור שיש לנו יתרונות תחרותיים", אומר רוסלנסקי. "אם חוזרים לאחור, לא באמת היינו בפרסום. לא היינו בתוכן ופתחנו עסק תוכן, שאנחנו גם מצליחים בו. אני חושב שנעשה את אותו הדבר סביב חינוך ברשת, יחד עם Lynda.

כאשר לינקדאין תחפש דרכים חדשות להתאים עצמה לצרכנים, רוסלנסקי בוודאי יהיה מאחוריהן. "אני יכול להגיד 50-60 קווים עסקיים או מוצרים חדשים שאנחנו יכולים ללכת אחריהם", הוא מציין. "אנחנו לא נוסעים כל יום לעבודה כדי לבנות עוד אפליקציה לשיתוף תמונות או משחקים. אנחנו בונים מוצרים כדי לסייע לאנשים להפוך למקצועיים יותר ולקבל הזדמנויות טובות יותר", ומוסיף, "אני לא באמת יכול לבקש משימה יותר טובה מזו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן