מאסר לצוות הקוסטה קונקורדיה: "היו דחיפות ומאבקים על סירות ההצלה"

בית המשפט באיטליה קבע אתמול עונשי מאסר של בין שנה וחצי לשלוש שנים בגין רשלנות והריגה על 5 מאנשי צוות ספינת הקוסטה קונקורדיה, אשר טבעה לפני כשנה וחצי מול חופי איטליה. משפטו של הקפטן, פרנצ'סקו סקטינו, אשר נאשם באחריות לאסון בו נהרגו 32 בני אדם, עדיין נמשך.

"זה עדיין נשמע כמו קטע מסרט", אמרה הבוקר בראיון לגל"צ הילה אשכנזי, אשר היא והוריה שהו על סיפון האוניה לפני שטבעה, בעקבות גזר הדין. "כאילו אנחנו לא באמת שם. לוקח זמן להבין שזה מציאותי".

"אותו ערב היה הערב הראשון שלנו על האונייה", שיחזקרה אשכנזי, "יצאנו מארוחת ערב להופעה והרגשנו רעידות באניה. היה נראה שאנשים מתחילים להילחץ והאורות נכבו. תחילה זה לא נראה נורא כל כך, ואף אחד לא הודיע לנו שום דבר".

הקוסטה קונקורדיה. נוטה עדיין על צדה | צילום: רויטרס

"האנייה נטתה על הצד, הלכנו לחדרים, אבל הם היו חשוכים", המשיכה אשכנזי. "יצאנו עם בגדים חמים וחליפות הצלה ושמענו הודעה על תקלה חשמלית בגנרטורים. הרגשנו שהאוניה עקומה ושמענו רעש של מים. התחיל בלאגן, היו דחיפות ומאבקים על סירות ההצלה. אנשים ירדו מהאונייה, חלקם עדיין עם פיג'מות. שלחנו הודעות למשפחות שאנחנו טובעים ונדחפנו לסירות".

אשכנזי נושאת עדיין את הצלקת: "גם אחרי שנחלצנו, אף אחד לא הוריד את חליפות ההצלה, גם על היבשה. ראינו מרחוק שכל האורות נכבים שהאוניה נשכבת ונעלמת. מאז הספקתי לעלות שוב על ספינה, אבל כל גל הקפיץ אותי ובכל פעם שהאורות נכבו נלחצתי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן