מבוקש רשמית: ארה"ב דרשה מהונג קונג להסגיר את סנודן

ארה"ב פנתה אתמול לרשויות בהונג קונג במטרה שאלו יסגירו את אדוארד סנודן, שהדליף את תוכנית הריגול הסודית של הממשל האמריקאי – כך על פי גורם בכיר בממשל. תובעים פדרליים הגישו לבית המשפט כתב אישום נגד סנודן בסעיפים של ריגול וגניבה של רכוש ממשלתי.

הממשל האמריקאי ביסס את בקשת ההסגרה על כתב האישום נגד סנודן ועל הסכם ההסגרה בין ארה"ב להונג קונג, אשר כולל הסגרה של "עבריינים נמלטים". וושינגטון כבר פנתה להונג קונג במטרה לדעת היכן סנודן מסתתר כעת, במטרה לעצור אותו תחת צו מעצר זמני – כך על פי דיווח בוושינגטון פוסט.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

"אם הונג קונג לא תפעל בקרוב, זה יסבך את היחסים בין המדינות ויעלה שאלות לגבי המחויבות של הונג קונג לחוק הבינלאומי", אמר הגורם הבכיר בממשל. בעיה נוספת עלולה להוות העובדה כי הונג קונג נמצאת למעשה תחת השלטון הסיני, אשר עלול להתנגד למהלך. 

סנודן. לא ברור אם ייאלץ להיפרד בקרוב מהחופש שלו | צילום: רויטרס

כתב האישום נגד סנודן מאשים אותו כאמור בגניבה של רכוש ממשלתי, שימוש בלתי מורשה במידע שנוגע לביטחון לאומי ופירסום מרצון של מידע מסווג של סוכנויות המודיעין לאדם בלתי מורשה. שתי ההאשמות האחרות מהוות עבירות ריגול לפי החוק הפדרלי.

סנודן בן ה-30 הודה בראיונות כי הוא המקור לדליפת מסמכים מסווגים שעסקו בתוכנית ריגול סודית של הסוכנות לביטחון לאומי האמריקאית (NSA). התוכנית שנחשפה עסקה בהקלטה של שיחות טלפון בארה"ב וניטור של פעילות אינטרנטית של אזרחים זרים.

עולה השאלה האם עבירת הריגול תסווג כעבירה פוליטית, מאחר והסכם ההסגרה בין ארה"ב והונג קונג לא כולל עבירות כאלה. חברת מועצה בהונג קונג אמר כי הרשויות במדינה יעצרו את סנודן רק אם העבירות בהן הוא מואשם נחשבות לעבירות גם על פי החוק שם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן