מבקר המדינה על בחירת הנגיד: "אם אקבל פנייה – אשקול את בדיקת הנושא בקשת רחבה"

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, התייחס אתמול לראשונה מאז התפוצצה לפרשת מינוי נגיד בנק ישראל ולביזיון שהתלווה להליך מינוים של יעקב פרנקל וליאו ליידרמן.

בתגובה לפניית "סופהשבוע", אמר שפירא כי הוא סבור שצריך לערוך שינוי בנוהלי העבודה ובפרטים שמספקים המועמדים. "מועמדים לשפיטה חייבים לציין בטופס הבקשה אם הייתה נגדם תלונה במשטרה ומה הייתה תוצאת הבדיקה", אמר שפירא והוסיף: "כמדומני, בטופס הבקשה גם צריך לציין אם היו נגדם הליכים משמעתיים. צריך לבדוק מחדש את טופס ההגשה (הגשת המועמדות) לוועדת טירקל או לוועדות דומות".


שפירא | צילום: דוברות מבקר המדינה

מבקר המדינה הוסיף כי הוא עשוי לבחון לעומק כיצד קרתה הפארסה שבה שני מועמדים לתפקיד הנגיד נסוגו בסופו של דבר. "אם אקבל פנייה מלומדת אשקול את בדיקת הנושא בקשת רחבה", הבהיר שפירא.

עד כה, ללשכת המבקר לא הגיעו פניות לבחון את הנושא, אך נודע כי כמה ח"כים עומדים לפנות אליו בבקשה לעשות כן. נראה כי לפני ההצהרה הרשמית על גיוס מועמד חדש, יעשה ראש הממשלה בנימין נתניהו את כל המאמצים כדי לוודא שהמועמדות הבאה שתוגש לוועדת טירקל תאושר, כך שלמועמד לא יהיה מה להסתיר.

בימים האחרונים הועלה שמו של יו"ר דירקטוריון מגדל הפורש, אהרון פוגל, כמועמד לתפקיד. פוגל שימש בעבר גם כיו"ר הוועדה המייעצת לנגיד בנק ישראל ומנכ"ל משרד האוצר. נוסף לכך, הוזכרו גם שמותיהם של מנכ"ל משרד האוצר ויו"ר בנק מזרחי לשעבר, ויקטור מדינה, והמשנה לשעבר לנגיד, פרופ' צבי אקשטיין.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן