מבריק או מעיק? צפו בפרסומת הארוכה בעולם שהפיקה וירג'ין

וירג'ין אמריקה יצרה פרסמות חדשה מסקרנת במיוחד שאורכה 6 שעות. מדובר בסימולציה אמיתית של טיסה מניוארק לסן פרנסיקו מנקודת מבטה של בובה – מדובר בקונספט מבריק הן ממבט אסטרטגי והן יצירתי.

שווה כל דקה

כולנו חווינו את הילד המעצבן שדופק על הכיסא שלנו ברגליו, השכנים לטיסה שלא מפסיקים לדבר או את הדיילת המתעלמת של הטיסה. עם זאת, הצפייה בסרט הטיסה של וירג'ין אמריקה מהפנט. הבובות בעלות המבט הריק והביטויין המוכרים מאפשרות לצופה להתבונן בעצמו בקלות רבה יותר. העובדה שהבובות לא יכולות לזוז הופכת למטאפורה של 'טיסת הכלא' שכולנו מכירים. הסרט מלא בפנינים קומיות והוא משעשע ומסקרן לכל אורכו. רק הצפייה בבובה המנסה לפתוח את שולחן המגש במטוס ללא אגודל שווה את השקעת זמן הצפייה.

וירג'ין אמריקה?

מה שהכי מדהים בסרט הוא שהסרט הופק על ידי וירג'ין אמריקה אבל אין בו טיפת שייכות למותג. האסטרטגיה בסרטון היא להראות לנוסעים כי חברת וירג'ין אמריקה מבינה עמוקות את הסבל שחווים הנוסעים במהלך הטיסות על ידי יצירת סרט המדגים את האומללות בפירוט דקדקני.

כל חברת תעופה אחרת עושה בדיוק ההפך באסטרטגיית השיווק שלה – היא מעמידה פנים כי אין כלל סבל בטיסה ומנסה לשכנע אותנו כי הטיסות שלה הם מבורכות ומדהימות.
וירג'ין אמריקה ייצרו סרט התואם באופן מושלם לחיים האמיתיים המתייחס לאומללות הטיפוסית שחשים הנוסעים באוויר ולא נותר לנו לומר דבר מלבד שהפרסומת הזו שונה מכל מה שראינו עד כה וטובה בהרבה. ובגלל שהטריק של הפרסומת הוא להימנע מהטענה השטוחה והלא אמינה של עליונות החברה המפורסמת, הצופים מדמיינים לאורך הסרט איך וירג'ין אמריקה טובה יותר מחברות התעופה האחרות.

עצם העובדה שלוירג'ין אמריקה עלה הרעיון לצלם פרסומת באורך 6 שעות מעניקה לגיטימציה לדבר על כך, ללא קשר לתוכן או לאיכותו. הכוח של הפרסומת טמון בעובדה שהיא כל כך לא צפויה ומאתגרת את הקהל שלה. אי אפשר שלא לראות לפחות חלק ממנה ולכאן בדיוק כיוונה וירג'ין אמריקה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן