מגישים עזרה: משלחת הסיוע של צה"ל נחתה בפיליפינים

משלחת הסיוע של צה"ל לפיליפינים נחתה הבוקר (ה') בשלום באי סבו שבמדינה. המשלחת צפויה לצאת בהמשך לעבר בוגו סיטי, שם היא תתמקם ותעניק טיפול רפואי לאוכלוסייה המקומית וכן תוציא צוות סיוע אזרחי ורפואי. בד בבד, בפיליפינים ממשיכים לנסות ולאמוד את הנזקים שגרמה סופת הטייפון, ומנסים לאתר נעדרים והרוגים נוספים.

המשלחת תודרכה אתמול לפני יציאתה, וזאת לאחר שמשלחת מקדימה של חמישה משתתפים, ביניהם קציני חילוץ והצלה, קציני רפואה ונציג משרד החוץ – בחנו את השטח כדי לבחון מקרוב את הצורך במשלחת ישראלית.

"מטרתנו לספק סיוע רפואי" | צילום: רויטרס

המשלחת תסייע לנפגעים בעיר טקלובן, בירת פרובינציית לייטה. מטרתה היא להעניק סיוע הומניאטרי, שבמרכזו יוקם מתקן רפואי כמענה רפואי לאוכלוסייה.

בראש המשלחת עומד אל"ם רמטין סבטי, מפקד יחידת החילוץ וההצלחה הארצית של פיקוד העורף. המשלחת מונה כ-147 קצינים וחיילים, בסדיר ובמילואים, ומלווה אותה גם קצין הרפואה הראשי, תא"ל איציק קרייס.

"הפיליפינים ביקשו עזרה, ומטרתנו היא לספק להם את הסיוע הרפואי הנדרש עבורם. אנחנו קבוצה שיש לה ניסיון רב באספקת סיוע רפואי, אולי גדול יותר מאשר כל אחד אחר בעולם", הדגיש תא"ל קרייס בתדרוך לפני הטיסה.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן