“מגמה ברורה להעלאת הנטל על המגזר העסקי בישראל”

"אין מדובר יותר בהעלאה של אחוז או חצי אחוז, אלא במגמה ברורה, בקו ישיר של העלאת הנטל על המגזר העסקי כולו" – כך אמרו היום עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ושמואל פרנקל, סגן נשיא האיגוד ומנכ"ל ושותף באפסילון בית השקעות, לקראת הדיון מחר בוועדת הכספים לגבי כוונת האוצר להעלות את מס החברות ל- 26.5%.

לין ופרנקל הזכירו כי בתקופה שראש הממשלה נתניהו כיהן כשר האוצר הוא העביר רפורמה להפחתה הדרגתית של מס החברות, מ-36% ל-18%, אשר הביאה לדבריהם להכפלת ההכנסות של המדינה ממס החברות ותרמה לצמיחת המשק.

"בשנת 2003 הכנסות המדינה ממס החברות, שעמד על 36%, הגיעו ל- 14 מיליארד שקל, ואילו בשנת 2012, כאשר שיעור המס ירד ל-25%, ההכנסות עמדו על 26.3 מיליארד שקל", טוענים לין ופרנקל. "בעיני רבים נתפסת העלאת מס החברות כהעלאת מס לעשירים. זוהי תפיסה שגויה. בישראל לא פחות מ-380 אלף עסקים אשר המחזור השנתי שלהם לא עולה על 1 מיליון שקל בשנה".

ועדת הכספים | צילום: דוברות הכנסת

"את המס המוטל על החברות העסקיות חייבים לראות במשולב עם המס המוטל על משיכת רווחים", הוסיפו לין ופרנקל. "צירוף של מס חברות ברמה של 26.5% ומס על משיכת רווחים בשיעור של 30% – זהו מס כולל של 48.5%, כמעט מחצית מרווחי החברה בכל רמות ההכנסה של החברה".

לדבריהם, אין צורך להתאמץ ולחפש אחר מחוללי הצמיחה שכן ברור לעין כי המגזר העסקי הוא מחולל הצמיחה העיקרי של המשק. "רבים מחפשים את מחוללי הצמיחה או מנועי הצמיחה בתקציב, ואין הם מבינים כי מנוע הצמיחה האמיתי הוא המגזר העסקי כולו ולא רק חלקים ממנו", סיכמו השניים. "הכוח המניע את המגזר העסקי הוא המוטיבציה של בעלי העסקים לבנות עסקים חדשים ולפתח עסקים קיימים. מוטיבציה זו מושפעת ישירות ולרעה ממגמות חקיקה שליליות הפוגעות במגזר העסקי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן