מגמה חדשה? חברות יעניקו מניות במקום לשלם עבור רכישות סטארט אפים

בכנס בנושא מיזוגים ורכישות, שקיימו היום משרדי עו"ד נשיץ ברנדס, KPMG והמשרד האמריקאי דיוויס פולק, נבחנו שיתופי הפעולה ישראל-ארה"ב במהלך השנה האחרונה וניסו לצפות קדימה.

"זו הייתה השנה הטובה ביותר להנפקות ראשונות מאז המשבר הפיננסי בארה"ב. השוק האמריקאי היה חזק בכל הסקטורים – מטכנולוגיה, ביוטכנולוגיה, מדעי החיים, ועד למגזרים תעשייתיים ופיננסיים." מספר מי שליווה את הנפקתה של טוויטר לאחרונה, עו"ד מייקל קפלן, ראש מחלקת שוק ההון הגלובאלי במשרד דיוויס פולק.

זו הייתה שנה לא רעה גם לישראלים. בין ההצלחות הישראליות, רכישת וויז על ידי גוגל מצד אחד והנפקת WIX.COM בוול סטריט. על כך אומר עו"ד אמיר, ראש תחום מיזוגים ורכישות במשרד נשיץ ברנדס ושות׳, כי המגמה המוצלחת תימשך: "בעוד חברות אמריקאיות מחזיקות כסף רב מחוץ לגבולות ארה"ב ומחפשות שימושים לכספים אלה מבלי להחזירם לארה"ב, ישראל ממשיכה להוות מקור משיכה למשקיעים זרים, בעיקר בתחומי הטכנולוגיה".

ישראל תמשיך לעניין משקיעים זרים גם ב-2014, עו"ד שרון אמיר | צילום: יח"צ

אולם, במקום כסף נזיל, צופה עו"ד אמיר כי עשויה להתפתח דרך רכישה חדשה אצל החברות הגדולות: "בשנת 2014 אנו צפויים לראות יותר עסקאות מיזוגים ורכישות שבהן תמורת הרכישה תשולם במניות החברה הרוכשת במקום במזומן, וזאת בעיקר לאור העלייה המשמעותית במחירי המניות בבורסות המובילות בעולם, ורצונן של החברות הרוכשות לנצל את מחירן העולה של המניות ולהשתמש בהן כמטבע רכישה." "מדובר ברכישות אסטרטגיות של חברות ציבוריות רב-לאומיות", מוסיף עו"ד אמיר, "שכן קרנות פרייבט אקוויטי ימשיכו לבצע רכישות במזומן".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן