מגמה מעורבת בבורסות אירופה; אסיה ננעלה בירידות

המסחר בבורסות אירופה מתנהל אחר הצהריים במגמה מעורבת. נכון לשעה זו מאותתים החוזים העתידיים על פתיחה שלילית בוול סטריט. בשוקי החוב נדחקות האג"ח הממשליות בגרמניה בחזרה לטריטוריה שלילית במחזור מסחר דליל, כשגם אגרות החוב של מדינות הפריפריה בגוש היורו מתמתנות, אולם המשקיעים נמנעים מהימורים גדולים לפני החלטת הוועידה המוניטרית של הבנק הפדרלי בארה"ב בהמשך השבוע.  

בורסת לונדון נחלשת ב-0.1%, בורסת פרנקפורט עולה ב-0.3%, ובורסת פאריס רושמת עליה של 0.4%.

ענקית התרופות פריגו דיווחה היום על רכישת ענק במסגרתה תשלם 8.6 מיליארד דולר עבור חברת הביו-טכנולוגיה האירית – Elan. פריגו תשלם לבעלי המניות של אלן 6.25 דולרים במזומן ועוד 10.25 דולר במניות, פרמיה של כ-10% על מחיר הנעילה של מניית Elan ביום שישי האחרון.

צילום: רויטרס

המדדים המובילים באסיה פתחו את שבוע המסחר בירידות שערים בולטות. המגמה השלילית נשענה על נתוני תעשייה מאכזבים בסין וכמו כן נתוני מאקרו ביפן. בורסת שנחאי ירדה ב-1.7%, בורסת טוקיו נפלה ב-3.3%, בורסת סיאול נחלשה ב-0.6% ובורסת הונג קונג ירדה ב-0.5%.

בסין פורסמו בסוף השבוע נתונים המצביעים על המשך מגמת התכווצות ההכנסות והמשך ההאטה בתעשייה. הבוקר פורסם ביפן נתון מאקרו מאכזב, כשמדד המכירות הקמעונאיות לחודש יוני היה נמוך מהצפי ועמד על 1.6% לעומת צפי ל-1.9%.

המשקיעים בארה"ב ובעולם כולו יישאו את עיניהם ביום רביעי אל ועידת השוק הפתוח של הבנק המרכזי, שם, בתום פגישה בת יומיים, ימסור יו"ר הבנק, בן ברננקי, הצהרה לגבי המדיניות המוניטרית והתחזיות הכלכליות לעתיד. המשקיעים שוב יחפשו רמזים לכך שברננקי ימשיך בתוכניות להקלה כמותית גם בעתיד הקרוב.

בורסות וול סטריט יחדשו הערב את פעילותיהן. המדדים המובילים בארה"ב נעלו ביום שישי את שבוע המסחר בעליות קלות על רקע המשך עונת הדוחות בארה"ב. מדד דאו ג'ונס ננעל סביב רמות הפתיחה, מדד ה-S&P 500 רשם עלייה של 0.1% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.2% מערכו. בסיכום שבועי הוסיף הדאו ג'ונס 0.1% לערכו, ה-S&P 500 נסחר סביב רמות הפתיחה והנאסד"ק התחזק ב-0.7%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן