מגמה מעורבת בוול סטריט: מנקיינד צנחה ב-48%

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. הבנק המרכזי הסיני הזרים היום למערכת הבנקאית 20 מיליארד דולר לאחר הדרמה שהתחוללה אתמול, במסגרתה נפסק המסחר בבורסת סין עקב צניחת המדדים המרכזיים בעד 8%. המדדים המרכזיים באירופה עלו היום. תכניתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, להגבלות על מכירת כלי נשק הביאה לעלייה במניות חברות הנשק. מנקיינד נפלה ב-48%, טוויטר ירדה ב-3% ושוקלת להרחיב את מספר התווים בציוצים.

המשבר שחל אתמול בסין והשפיע על הירידות החדות שהורגשו אתמול בשווקי העולם, נקשר תחילה לסכסוך בין סעודיה לאיראן, והירידות הדרסטיות במחירי הנפט. אולם אנליסטים העריכו כי מקור קריסת המדדים בסין עד 8% אתמול היה דווקא חקיקת תקנות רגולטוריות הנוגעות לאי מכירת מניות של מחזיקים גדולים. הבנק המרכזי בסין הזרים היום 20 מיליארד דולר למערכת הבנקאית על מנת לחזקה, והרשות לני"ע במדינה הודיעה כי תפעל לשיפור מנגנון הפסקת המסחר במקרים בהם תתרחש נפילה בלתי צפויה (כפי שקרה אתמול). בבורסות אירופה חלו היום עליות שערים קלות. פוטסי 100 עלה ב-0.8%, קאק 40 טיפס ב-0.5% ומדד הדאקס 30 עלה ב-0.3%. 

צילום: Thinkstock

ההגבלות שמוביל נשיא ארה"ב אובמה על מכירת כלי הנשק, הובילו לקפיצת מניות החברות המייצרות נשק. עם זאת, ההערכות הן שהחקיקה לא תוביל לצמצום כלי הנשק ברחבי אמריקה. הנפט שחווה אתמול תנודות והיווה מוקד עניין מרכזי נסחר היום בירידות, כאשר מחיר לחבית הגיע לשפל של שבועיים ועומד על פחות מ-36 דולרים. מנקיינד, חברה לפיתוח ושיווק מוצרים רפואיים, הפסיקה את שיתוף הפעולה עם חברת סאנופי, ומנייתה ירדה ב-48%. טוויטר ירדה ב-3%, ונודע היום שהחברה שוקלת להרחיב את כמות התווים בציוצים. 

מדד הדאו ג'ונס שרשם אתמול את הפתיחה השלילית הגרועה ביותר מאז שנת 1932, עלה היום ב-0.06%, מדד הנאסד"ק ירד ב-0.2% ומדד ה-S&P 500 טיפס ב-0.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן