מדד המחירים לצרכן הפתיע וירד בחודש ספטמבר ב-0.3%

מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר אשר פורסם היום הפתיע את המשק כולו, כשרשם ירידה של לא פחות מ-0.3%. את עיקר הירידות הוביל תחום הפירות הטריים, אשר ירד ב-10.9%, כשגם מחירי התרבות והבידור וההנעלה בארץ הוזלו וירדו בכ-1%. 

צילום: Shutterstock

מנגד, מחירי הירקות הטריים עלו ב-1.6%, כשגם מחירי שירותי החינוך טיפסו בכ-1%. לאחר הירידה הנוכחית מסתבר כי האינפלציה בישראל עומדת על מינוס 0.3%.

יונתן כץ מלידר שוקי הון אמר בתגובה לפרסום המדד היום "ישראל נמצאת בדפלציה ברורה עם ירידה של 0.3% באינפלציה ב- 12 החודשים האחרונים. ללא סעיף הדיור האינפלציה ירדה ב- 1.2%.לפי סקר הדיור, מחירי הדירות לרכישה ירדו ב- 1.0% בסקר האחרון, שיעור ירידה חד במיוחד. ב- 12 החודשים האחרונים מחירי הדיור התמתנו ל- 5.0% מ- 6.7% לפני חודש".

הוא הוסיף "תהליך דפלציה מהווה אתגר לבנק ישראל אשר כבר הוריד את הריבית לרמה קרובה לאפס. בשלב זה אנו צופים יציבות בריבית בסוף החודש אך במידה והאינפלציה תמשיך להפתיע כלפי מטה ולא תחול התאוששות בפעליות הכלכלית, בנק ישראל צפוי להוריד את הריבית לאפס ו/או להנהיג מדיניות של הקלה כמותית (QE), הדפסת כסף על ידי רכישת מט"ח ללא עיקור (ספיגה) מקבילה".

".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן