מדד המחירים לצרכן ירד בחודש ינואר ב-0.6%, הרבה מעבר לתחזיות

מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר אשר פורסם היום הפתיע את המשק כולו, כשרשם ירידה חדה של לא פחות מ-0.6% – כפול מהירידה אשר צפו מרבית הגורמים במשק. את עיקר הירידות הוביל תחום ההלבשה, אשר ירד ב-8.5%, כשגם מחירי ההנעלה בארץ הוזלו וירדו במעל 5%. מחירי המזון ירדו ב-0.8%, כשמחיר המלפפונים, לדוגמא, צנח ב-18%. 

צילום: Shutterstock

מנגד, מחירי הסיגריות המשיכו לטפס ועלו ב-1.5%, כשגם מחירי הירקות טיפסו בכ-4%, בהובלת מחירי החצילים – אשר מחירם האמיר ביותר מ-60%. בחישוב כללי של השנה החולפת, לאחר הירידה הנוכחית מסתבר כי האינפלציה בישראל עמדה על 1.4% – נמוכה בהרבה מן התחזיות השונות במשק.

"מדד ינואר מעיד שאין בעיה של אינפלציה בישראל, ומאפשר הורדת ריבית נוספת", אמר בתגובה לפרסום המדד מנהל ההשקעות בבית ההש'עות הלמן אלדובי, אילן ארצי. "בהסתכלות קדימה אנחנו מעריכים כי המדד הבא (מדד פברואר) יהיה נמוך גם הוא וצפוי לרדת בכ- 0.2%, בשל ירידה צפויה במחירי הדלקים וכן המשך ירידה במחירי ההלבשה וההנעלה בעקבות החורף הקצר. עלית מחיר הנפט בשבועות האחרונים עשויה להערכתנו להשפיע על מדד מרץ גם היא". באשר לאינפלציה במשק העריך כי "סביבת האינפלציה בשנה הקרובה תמשיך להיות נמוכה ותסתכם בפחות מ- 1.5%".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן