מדד חודש אוגוסט הפתיע וירד ב-0.1%: "הירידה מאששת את החשש כי המשק גולש להאטה"

מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט ירד ב-0.1% לרמה של 102.3 נקודות, זאת לאחר שבחודש שעבר עלה המדד בשיעור דומה. זהו נתון נמוך באופן משמעותי מהממוצע ההיסטורי לחודש זה שעומד על 0.6% בשנים האחרונות. בשוק ציפו לעליה של 0.1% גם החודש, כך שהמדד השלילי מהווה הפתעה ומביא את קצב האינפלציה השנתי (ב-12 החודשים האחרונים) ל-0% – נתון החורג בהרבה מטווח יעד האינפלציה של בנק ישראל העומד על 1%-3%.

את עיקר הירידות הובילו מחירי ההלבשה וההנעלה שירדו ב-6.1%, התחבורה, והתקשורת שירדו כל אחד ב-1%. מנגד, בסעיף הירקות והפירות נרשמה עליה של 4.6%, בסעיף התרבות והבידור נרשמה עליה של 1.4% , וסעיף הדיור, לו המשקל הרב ביותר במדד, עלה ב-0.5%.

אין אינפלציה | צילום: מרק ישראל סלם

"ירידת המדד מאששת את החשש כי המשק גולש להאטה", אמר יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים. "הירידה מצדיקה את הורדת הריבית שביצע בנק ישראל במסגרת ניסיונותיו לעודד את הפעילות הכלכלית. בנק ישראל, בדומה לעמיתיו בישראל ובאירופה צפוי להרחיב את השימוש בארסנל הכלים המוניטריים העומדים לרשותו על מנת לעודד את הפעילות הכלכלית".

במיטב דש אומריפ כי יתכן מאוד שנראה בתקופה הקרובה כי גם אצלנו, בדומה לאירופה, אפשר להוריד את הריבית אפילו מתחת לרמה של 0.25%. כמו כן מציינים בבית ההשקעות, כי גם בנק ישראל עשוי להכריז על תוכנית רכישות של אגרות חוב או מט"ח.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן