מהדקים חגורות לקראת הגזרות: מכירות רשתות השיווק ירדו ב-0.7%

הציבור מהדק חגורות ונערך למיתון ולעליות המחירים החדות הצפויות בתקציב: על פי דוחות שפרסמה היום הלשכה המרכזית לססטיסטיקה, סך המכירות של רשתות השווק בישראל ירדו ב-0.7% ברבעון הראשון של 2013, בהמשך לירידה של 0.6% ברבעון הקודם.

מכירות המזון ברשתות השיווק ירדו ב-1.3% ברבעון הראשון, בהמשך ל-1.7% ברבעון הקודם. יצויין כי היקף המכירות ברשתות השיווק משמש כמדד לסך הצריכה הפרטית של תושבי ישראל.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: מרק ישראל סלם

בכל שנת 2012 נרשמה עלייה של 3.8% בסך המכירות של רשתות השיווק ו-2.5% במכירות מזון ברשתות. מה קורה במחלקות השונות של רשתות השיווק? מכירות הלבשה וטקסטיל ברשתות השיווק עלו ב-9.8% ומכירת מוצרי חשמל ורהיטים עלו ב-3.2%. מכירות תמרוקים, תרופות, צעצועים וספרים עלו אשתקד ב-3.7%.

מומחים בתחום השיווק צופים כי הקיפאון במכירות הרשתות והקניונים הגדולים יימשך גם בחודשים הבאים עקב ההאטה הכלכלית, הפגיעה בשכר העובדים והגזירות הכלכליות הקשות שיוטלו על הציבור במסגרת הצעת התקציב וחוק ההסדרים.

העלאת המע"מ על כל המוצרים במשק (כולל ירקות ופירות) והשחיקה בשכר הנטו של העובדים צפויים גם הם לפגוע בכח הקניה של השכירים ולהקטין את היקף המכירות ברשתות ובכל המשק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן