אפליקצית תיירות ישראלית חדשה מעוניינת לשנות את הדרך ואת חווית הרכישה של כרטיסי טיסה כפי שאנחנו מכירים כיום, ואם לשפוט על סמך האפליקציה הקודמת שהציגו מייסדיה – חוליו, יתכן והיא גם תצליח לעשות זאת. Hidden Flights מאפשרת למשתמשים להזמין טיסות בדרך עקיפה בענף התעופה המיושן, באמצעות טכנולוגיה שיודעת ׳לזקק׳ את התעריפים המשתלמים ביותר, ולהגיש לצרכן הסופי מחירים ׳סופר סופר זולים׳, שחברות התעופה וסוכני הנסיעות מחביאים מאיתנו הצרכנים ממניעים מסחריים.
המערכת עצמה בנויה מאלגוריתמים המושפעים מפרמטרים שונים בדרך שאינה מושפעת ממערכות הפצה גלובאליות או חיבורים ישירים לחברות התעופה (כמו שכל התעשייה עובדת מזה עשרות שנים), ולכן היא נחשבת לנייטרלית לחלוטין, וביכולתה להציג טיסות במחירים נמוכים באופן משמעותי.
התעריפים שסוכן הנסיעות שלכם לאו דווקא רוצה שתראו | צילום: fotolia
איפה המודל העסקי אתם שואלים?
בגדול – האפליקציה רוצה להיות המקום הראשון והמרכזי בו כולם מחפשים את הטיסה הבאה שלהם. הסכום שהמשתמש משלם מועבר ישירות לחברת התעופה, אך כדי להתקיים המפתחים חשבו על מודל קצת אחר; באמצע התהליך, לפני שמועברים לאישור הסופי של ההזמנה, תופיע בפני המשתמש האפשרות לבחור האם לשלם עבור השירות באמצעות שיתוף ברשתות החברות, או בסכום סמלי. ״כלומר – ראית את המחיר ואת הנוחות של השירות שלנו, כמה זה שווה לך? לא ניתן להזין סכום חופשי, ובהתאם לעלות הטיסה כך יוצע טיפ הגיוני (עבור טיסה ב-500 שקל למשל, הטיפ המקסימלי יסתכם בכמה עשרות שקלים).
לא היה קשה לשכנע אותנו להוריד את האפליקציה ולהתנסות בה, ואלו הרשמים שלנו משימוש קצר; מסך הבית של האפליקציה מורכב מריבועים קטנים הכוללים תעריפי טיסות למגוון יעדים ובתאריכים שונים. הדבר הראשון אליו שמים לב הוא הממשק האסתטי, אם כי האנימציה (המעברונים) בין העמודים השונים מתבצעת בצורה שגוזלת קצת יותר מידי זמן, ולאו דווקא מייצרת ערך נוסף. במידה ואחת האופציות ממש לא רלוונטית עבורכם, לחיצה על כפתור ה-X תמוסס אותה מהתצוגה, ובמקום היעד שלא מעניין אתכם יופיע יעד חדש ואטרקטיבי.
ברגע שמצאתם את היעד והתאריך שמתאימים לכם, תובלו לעמוד חדש הכולל את מסלול הטיסה, הטיימר שמזכיר לכם שיש לכם רק 15 דקות להחליט כיצד לפעול, וכדי לגרום לכם ללחוץ על כפתור המשך ההזמנה מהר יותר, גם מופיע המחיר הממוצע בשוק של טיסה זהה. מה שלי באופן אישי מפריע בעמוד זה היא התצוגה המיניאטורית של הטקסט. לוקח זמן להבחין בתאריכים ובחברת התעופה, ולא יזיק להגדיל את הטקסט באופן די משמעותי. נראה כי הדבר המרכזי בו התמקדו הוא במחיר – שמודגש באופן די קיצוני לעומת שאר הטקסט בעמוד. שימו לב כי גם אחרי שנסגרתם על הטיסה שמעניינת אתכם, הטיימר ימשיך לרוץ וילחץ עליכם להזדרז כמה שיותר עם הפרטים. לכן – מומלץ להצטייד בכרטיס האשראי והדרכון לפני שאתם בכלל מתחילים להשתמש באפליקציה כדי שלא תפספסו את הדיל.
לכתבה בגיקטיים
עוד בגיקטיים:
רשת חברתית שאתם מנהלים: Galaxia היא הפרוייקט החדש של משה חוגג
כיצד פועל תא השירותים במטוס? [סרטון יומי]
גוגל מזהירה: החל ממאי אתרים שאינם מותאמים למובייל יצנחו בתוצאות החיפוש
|
|