מהנגידות הטובות בעולם ואחת הנשים המשפיעות בישראל: על השנה החולפת של קרנית פלוג

המדיניות שמובילה נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, נתונה לביקורת מרובה, אך נראה כי חילוקי הדעות המקומיים לא ממש מרשימים את התקשורת הכלכלית העולמית. בסוף השנה שעברה, פחות משנה לאחר שנכנסה לתפקידה, נבחרה פלוג לאחת משבעת הנגידים הטובים בעולם על ידי המגזין גלובל פייננס. היום היא קיבלה שוב את הדירוג הגבוה של המגזין בפעם השנייה ברציפות, לצד שמונה נגידים אחרים. באפריל השנה, לאחר שורה של הורדות ריבית בלתי צפויות והנהגת ריבית שנושקת לאפס, כבר הוכתרה על ידי סוכנות הידיעות בלומברג כנגידה המפתיעה בעולם.

ביוני האחרון עשתה מהלך יוצא דופן נוסף ופתחה במסורת של קיום מסיבת עיתונאים לאחר הודעת הריבית, בדומה לנעשה בבנקים מרכזיים אחרים בעולם. אך המהלך שנועד לצמצם את חוסר הוודאות ולהעניק יציבות למערכת הפיננסית, יצר את האפקט ההפוך והוביל לצניחה מיידית של הדולר והיורו מול השקל, אותו התאמץ בנק ישראל להחליש.

לכל הדירוגים, הכתבות והעדכונים: עשו לנו לייק בפייסבוק

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל: 077-4304645

עד כה שמרה פלוג על פרופיל תקשורתי נמוך יחסית ונמנעה מהבעת עמדה נחרצת בשאלות מרכזיות הנוגעות למשק הישראלי. התנהלות זו נקטעה כאשר הביעה לאחרונה תמיכה במתווה הגז ואמרה כי על אף שאינו אידיאלי, "עמדת בנק ישראל היא כי בנסיבות שנוצרו המתווה החדש נותן מענה סביר לצרכי המשק". עמדה זו, המנוגדת לדעתו האישית של שר האוצר, משה כחלון, מצטרפת למחלוקת נוספת בין השניים, שהגיעה לכדי עימות חריף בישיבת הקבינט החברתי כלכלי, סביב הקשיים שמערימה פלוג על הרפורמה בשוק האשראי שכחלון מנסה לקדם. שר האוצר הטיח כי כל מה שמעניין את אנשי בנק ישראל זה "לחזור הביתה בשלום". פלוג, לפי הדיווחים, סיננה בין שיניה את המילה "חוצפה".

התקשורת העולמית מתרשמת ממנה, על אף הביקורת בארץ. פלוג | צילום: אריק סולטן

לעימות חריף זה קדמה ביקורת מרומזת של פלוג על משרד האוצר, על כך שהאמצעים החשבוניים אותם הוא מפעיל בתקציב המדינה כדי להקטין את הגירעון, אינם תקינים. פלוג אף ביקרה את ההחלטה לבצע קיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה. שורת אמירות אלה מבצרות את מעמדה כגרום עצמאית ובלתי תלוי – סטטוס שלא היה מובן מאליו בתחילת דרכה.

לפני שהפכה לנגידה האישה הראשונה, כיהנה פלוג (60) כמשנה לנגיד סטנלי פישר. קודם לתפקידה זה שימשה במשך עשור כראש מחלקת המחקר בבנק ישראל, שם עסקה לא מעט בפערים בין נשים לגברים מבחינת הכנסות ושיעורי התעסוקה, במצוקת הדיור ובעשירונים הנמוכים. בדירוג השנתי של הנשים המשפיעות ביותר בישראל היא הגיעה למקום ה-3, לאחר שבשנה שעברה כבשה את הפסגה (יחדיו עם נשים מובילות נוספות בתחום הפיננסים).


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן