מהפך? וול סטריט ננעלה בעליות על אף הנפילות בבורסות אירופה

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום בעליות על רקע נאומו של נגיד הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, בפני הקונגרס האמריקאי. זאת על אף הסחרור בבורסות אירופה בעקבות אי הודאות לגבי תוצאות הבחירות באיטליה. בארה"ב התפרסמו היום מספר נתוני מקרו חיוביים.

מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.8%, מדד הנאסד"ק רשם עלייה של 0.4% ומדד ה-S&P 500 הוסיף 0.6% לערכו.

באסיה לעומת זאת ננעל היום המסחר בירידות שערים חדות. מדד הניקיי צנח ב2.5%, ההנג סנג נפל ב-1.3% ובורסת שנחאי איבדה 1.4% מערכה. באירופה ננעל המסחר בירידות חדות על רקע אי הודאות שבתוצאות הבחירות באיטליה: בורסת מילאנו נפלה ב-4.9%, בורסת לונדון נחלשה ב-1.3%, בורסת פריס איבדה 2.7% מערכה ובורסת פרנקפורט רשמה ירידה של 2.3%. 

צילום: רויטרס

נגיד הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, נאם היום בפני הקונגרס האמריקאי. ברננקי הגן בחריפות על תכנית ההרחבה הכמותית שביצע, ואמר כי התועלת שבה גדולה משמעותית מעלותה. נגיד הבנק גם ביקש מן המחוקקים להימנע מקיצוץ קיצוני בהוצאות המדינה, אשר צפוי להיכנס לתוקף ביום שישי הקרוב. לדבריו, הקיצוץ, יחד עם העלאות מס קודמות, עשויים להביא להאטה משמעותית בהתאוששות הכלכלית.

ברננקי ציין כי בכירי הבנק הפדרלי מודעים לסיכונים הפוטנציאליים בתוכנית התמיכה שהם מציעים לכלכלה המקומית, כולל האפשרות שהציבור יאבד את בטחונו ביכולתו של הבנק המרכזי לסיים את תוכנית ההרחבה הכמותית בצורה חלקה או בהשפעות השליליות האפשריות של שיעורי הריבית האפסיים. עם זאת, ציין היו"ר כי הסיכונים לא נראים משמעותיים נכון לעכשיו, והוסיף כי לבנק המרכזי יש את כל הכלים להם הוא זקוק במטרה לסגת מן התוכנית תוך פרק זמן סביר.

נתוני מכירות הבתים החדשים בחודש ינואר עלו ב-15.6%. הקצב השנתי עומד כעת 437 אלף מכירות לעומת 384 אלף על פי צפי האנליסטים. כמו כן עלה מדד בטחון הצרכנים לחודש פברואר עד לרמה של 69.6 נקודות, לעומת צפי האנליסטים ל-62.3 נקודות בלבד. 

נתוני מדד קייס שילר שהתפרסם היום העלו כי מחירי הבתים בארה"ב בחודש דצמבר עלו ב-0.2% לעומת מחירם בנובמבר. מדובר בעלייה של 6.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בעוד צפי האנליסטים עמד על עלייה של 6.6%.

למרות מדגמים שצפו ניצחון בבחירות באיטליה למועמד המרכז-שמאל פיירלואיג'י ברסאני על פני גוש המרכז-ימין בראשות סילביו ברלוסקוני, הצביעה ספירה של 99% מהקולות על כך שהמדינה הגיעה למבוי סתום. 

בעקבות תוצאות הבחירות באיטליה, שלא מאפשרות לאף מועמד להשיג רוב להרכבת הממשלה, גבר החשש באירופה מפני החרפת המשבר בגוש היורו. שר החוץ הספרדי הביע חשש כי תוצאות הבחירות באיטליה ישפיעו על השווקים באירופה כולה. לטענת חוזה מנואל גרסיה מרגלו קיים חשש רציני כי התוצאות יביאו לעלייה חדה בתשואות האג"ח של מדינות גוש היורו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן