מהפכה בעיתון "הארץ": אתר האינטרנט ייסגר למנויים דיגיטליים

האם אנו בתחילתה של מהפכה בעיתונות הישראלית? עיתון "הארץ" הודיע היום על שינוי המודל העסקי בפלטרפומות הדיגיטליות שלו. במקום שיהיו פתוחות לכל, כפי שהיה עד כה, החל מהשבוע הבא יגבה העיתון תשלום על גישה מלאה לתכנים. "העיתון הישראלי הראשון שמצטרף למגמה העולמית של גביית תשלום בעבור גישה מלאה לתוכן בפלטפורמות הדיגיטליות", כותב בהודעתו מו"ל העיתון, עמוס שוקן.

"ההגיון לצעד זה הוא פשוט", כותב שוקן. "מנויי העיתון המודפס משלמים דמי מנוי, שהם מקור חיוני לכיסוי עלויות העבודה העיתונאית והעיתון. אבל הרגלי הקריאה משתנים והצמיחה בקרב הקוראים מתחוללת בעיקר בזירות הדיגיטליות. מכאן עולה הצורך לשתף גם את הקורא הדיגיטלי בכיסוי העלויות.

צילום מסך מאתר ה"ארץ"

מחיר המהדורה הדיגיטלית יעמוד על 39.90 שקל לחודש או 399 שקל לשנה. אתר "הארץ" ימשיך להיות פתוח בחלקו לכל הגולשים, ומי שלא יהיה מנוי יהיה זכאי לקרוא עשר כתבות או מאמרים בחינם בכל חודש. כמו כן נמסר מהעיתון כי מנויים יומיים של העיתון המודפס יהיו זכאים לגישה חופשית לכל תכני האתר, ומנויי המהדורה המודפסת של יום שישי בלבד יהיו זכאים למנוי דיגיטלי ב-50% הנחה.

"עסקה של רכישת מנוי אינה רק התקשרות מסחרית. זו גם השקעה חשובה בעתידה של עיתונות איכותית בישראל. עיתונות עצמאית שרואה לנגד עיניה אך ורק את האינטרס הציבורי כפי שהיא מבינה אותו בתום לב".

ראש המחלקה הדיגיטלית הארץ, ליאור קודנר, אמר הבוקר לגלי צה"ל כי "באופן כללי, תעשיית העיתונות נמצאת במצוקה די קשה, כמות הקוראים של עיתונים מודפסים יורדת, יותר אנשים קוראים באינטרנט. אנחנו לא סוגרים את אתר הארץ. גם מי שלא ירצה לשלם יוכל לגלוש בו. אבל כדי ליהנות מכל התכנים, הקוראים יצטרכו לשלם".

קודנר הסביר כיצד המודל יפעל: עמוד הבית של האתר יהיה זמין לכולם, כאשר חלק מהכתבות יסומנו באמצעות מפתח. "אם הכתבה תסומן במפתח, כדי לצרוך את התוכן צריך יהיה להירשם לאתר. מי שנרשם ללא תשלום יוכל לצרוך 10 כתבות, ומהכתבה ה-11 יצטרך לשלם".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן