מה משותף לבירה, קפה לאטה ונרות ריחניים? היכונו לטרנד כתום

הדלעת, אשר כבר הסתננה בארה״ב לכל מוצר מזון שניתן להעלות על הדעת, אינה נעדרת אפילו מהפאבים. אך אם חשקה נפשם של האמריקאים בבירה דלעת (כן, אתם קוראים נכון), כדאי שיזדרזו לשים את ידיהם על אחת כזאת בהקדם.

המגזין דראפט מדווח שמבשלות שיכר אמריקאיות נאבקות על מנת להשיג את מחית הדלעת ממנה הם מייצרים את בירות הסתיו שלהן. האשם הוא, ככל הנראה, במחסור בירק הכתום ברחבי ארה״ב, המורגש עוד מתחילת 2015. מתוך חשש להגיע אל ליל כל הקדושים ללא משקאות מבוססי דלעת, חלק מהמבשלות רכשו את המחית מוקדם מן הרגיל. הדבר הותיר את הספקים ללא הסחורה הנכספת, מה שמעמיד בבעיה את אלה המבקשים לקנות אותה כעת.

קברניטי מבשלת הבירה נברסקה, למשל, סברו שהשיגו כמות מספקת של מחית דלעת להכנת הבירה Wick for Brains, שהיא הבירה העונתית הגדולה ביותר בשנה. ואולם לפי המגזין דראפט ספק הדלעת של המבשלה הודיע לחברה שלא יוכל לספק לה את שני הטון ורבע של המחית להם היא זקוקה. לבסוף הצליחה נברסקה למצוא מחית חלופית, אך ״לא לפני שהמתח קיצר מספר שנים מחיי״, אמר פול קאוולק נשיא נברסקה ואחד ממיסדיה.

מסתבר שבירה ודלעת הולכים לא רע ביחד | צילום: fotolia

גם החבר׳ה במבשלת הבירה Hardywood Park Craft שבריצ׳מונדוירג׳יניה תרו בחודש שעבר עבור מחית דלעת מקומית, אך נתקלו במחסור שמקורו בתנאי מזג אוויר קשים. לאחר שסרקו את ארה״ב אחר הזהב הכתום, מצאו כמות מסוימת ממנו בפלורידה.

על המדף קיימים מוצרי דלעת רבים, אך פעמים רבות מבשלי השיכר מייצרים את מרכולתם בכמויות קטנות ולא צוברים מלאי גדול. בעיות המחית עשויות להקשות על החנויות לחדש את הסחורה בהמשך השנה, כאשר בירה דלעת תהיה בראש מעייניהם של הצרכנים.

על פי מרכז השיווק החקלאי האמריקאי, שיא מכירות הדלעת נרשם בשליש האחרון של כל שנה, נתון שאינו מפתיע לאור העובדה שליל כל הקדושים חל ב-1 לנובמבר. 90% ממכירות מוצרי הדלעת של חברת Libby’s, המחזיקה בכמעט 90% משוק שימורי הדלעת הצפון אמריקאי, מתרחשות בתקופה שבין אוקטובר לינואר.

הטמפרטורה האידיאלית לגידול הירק המבוקש נמצאת בטווח שבין 18 ל-35 מעלות צלזיוס, כאשר כל תזוזה למעלה או למטה עלולה לפגום בפריו. בדרך כלל נשתלות הדלעות במהלך השבוע הראשון של יולי, כך שאם ישנה דרישה למחית דלעת שהמלאי הקיים אינו יכול לענות עליה כעת כבר מאוחר מדי עבור החקלאים לשתול זנים רבים של הצמח.

נקמת הדלעת? מחסור צפוי בירק הכתום סביב ליל כל הקדושים | צילום: fotolia

עם התגברות העניין האמריקאי בכל דבר העשוי מדלעת, החל מלאטה בתיבול דלעת של סטארבקס וכלה בנרות בריח תואם, חווה הירק ביקוש הולך וגדל. בעוד שב-2012 עמדה תוצרת הדלעת בארה״ב על כ-550,000 טון, ב-2014 טיפסה עד ל-600,000 טון, על פי נתונים של מחלקת החקלאות האמריקאית. המדינות המובילות את תוצרת הדלעת הן אילינוי, קליפורניה, אוהיו, פנסילבניה ומישיגן, והאמריקאי הממוצע צורך 2.5 קילו דלעת בשנה, 150 גרם יותר ביחס ל-2012.

בין אם האמריקאי אוהב את הכתום שלו מותסס בבירה או אפוי בפאי מסוכר, כדאי שיפקח עין על המלאי במכולת ובפאב השכונתיים, פן יתקל בליל כל הקדושים בסיוט משעשע פחות מהצפוי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן