מודאגים משינויי האקלים? כך תילחמו בתופעה

רוב האנשים מאמינים ששינויי האקלים הוא אמיתי וצריך לעשות משהו בנושא, אך נראה שהם מעדיפים שמישהו אחר יעשה זאת, בדרך כלל הממשלה. מהבחירות האחרונות בארה"ב עולה כי הממשלה לא הולכת לפתור את הבעיה בזמן הקרוב, מה שמשאיר את הפתרון בידינו.

למזלנו, יש הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות בעצמנו. הם אולי נראים קטנים אך יש להם השפעה גדולה. לפעמים אנחנו מרגישים שחסר לנו הכוח לעשות את השינוי, ואנחנו מחפשים אחר דמות כל יכולה שתעשה זאת עבורנו. הממשלה אולי לא תתייחס למחאות שלנו או תקרא את המכתבים, אבל היא לא יכולה לעצור אותנו ומלקחת בחזרה את כל הכסף שתרמנו בהיסח דעת לכלכלה המזהמת מידי שנה.

1. תצמצמו את צריכת הבשר – על פי הנתונים הקיימים, פליטת גזי החממה מתעשיות בעלי חיים נעה בדרך כלל מ-14.5% ל-18%. אך Worldwatch Institute מצא חריגות בנתונים הללו, ובחישוב מחדש הממצאים הגיעו ל-51%, יותר מחצי. אם כל אחד בארה"ב היה מוותר על בשר וחלב ליום אחד בשבוע, התוצאה הייתה שווה לנסיעה של 91 מיליארד מייל או הורדה של 7.6 מיליון מכוניות מהכביש.

2. תאכלו מזון אורגני – מזון אורגני טוב לנו בגלל שהוא לא מכניס חומרי הדברה לגופנו, אבל בנוסף לכך, הוא גדל ללא הפרייה סינתטית, שמתחילה בדרך כלל כמוצרי לוואי של זיקוק נפט.

3. תקנו מוצרים מקומיים – קניית מוצרים שיוצרו מסחורה מקומית מפחיתה את שינוע הסחורה ומקלה את שינויי האקלים.

4. תקבלו את מזג האוויר – הדרישה הכי גדולה שלנו היא שליטה באקלים. אנחנו עוברים מהמזגן בבית למזגן בעבודה דרך המזגן במכונית. נכון שאנחנו זקוקים למזגן כדי להימנע מלקפוא למוות בחורף ולהתייבש בקיץ, אבל האם אנחנו באמת חייבים שהטמפרטורה תהיה 20 מעלות בדיוק בכל מקום שאנחנו הולכים אליו, כל השנה? בואו נשתמש באמצעים הללו במצבים קיצוניים, כך שבסופו של דבר נהפוך זאת להרגל.

5. תפסיקו להשתמש במייבש כביסה – מאז שהפסקתי להשתמש במייבש, לא רק שאני מרגיש טוב יותר לגביי שריפת הדלקים שנחסכה כתוצאה מכך, אלא שגם הבגדים שלי מחזיקים הרבה יותר זמן. מה שאומר שאני כבר לא צריך לקנות בגדים באותה התכיפות, והם לא נשלחים אליי מאסיה באוניות משא ששורפות דלקים בצורה לא מבוקרת.

6. הצביעו עם הרגליים – בימים אלו משרד התחבורה עוקב אחרי השימוש בדרך. במקומות בהם יש הרבה אופניים, תשתית האופניים צפויה לקבל יותר תמיכה. כך גם לגביי הולכי רגל, יש יותר סיכוי שישקיעו ברחובות כך שיהיו ידידותיים ובטוחים יותר להולכי רגל, ולא למכוניות.

7. אל תשתמשו בילדים כתירוץ – אל תגידו "יש לי ילדים ולכן אני חייב לקנות בשר", או "יש לי ילדים ולכן אני חייב לנהוג ברכב". זה כמו להגיד "יש לי ילדים ולכן אני חייב להרוס את עתידם". חוקרים מעריכים שכל ילד מגדיל את טביעת הרגל הפחמנית של הוריו פי 6, כך שהגיע הזמן להפסיק עם התירוצים.

8. תפחיתו לפני שתמחזרו – המחזור פרץ כמעשה טוב לפני שידענו שיש לנו בעיית אקלים, והתברר כי העברת המוצרים ועיבודם בתהליך המחזור דורשת צריכת פחמן גדולה. אמנם מחזור דורש פחות אנרגיה מיצירת מוצרים חדשים מאפס, אבל הפחתה ושימוש מחדש עדיפה.

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן