מוניות אוטונומיות החלו לראשונה בעולם לפעול בסינגפור

גוגל, מאחוריך – סינגפור החלה היום בפיילוט הראשון בעולם של מוניות אוטונומיות. מאחורי הפיילוט עומד סטארטאפ אמריקאי פחות מוכר בשם NuTonomy. השירות יתחיל בקטן ויכלול שש מוניות בלבד שיסעו באיזור המערבי של סינגפור, כאשר היעד הוא להכפיל את צי המוניות עד סוף השנה. נכון לכרגע הניסוי מוגבל לשטח בגודל של ארבעה קילומטרים רבועים והמוניות האוטונומיות יעצרו לאסוף ולהוריד נוסעים רק בנקודות ספציפיות, מה שמזכיר יותר אוטובוס או מונית שירות מאשר מונית סטנדרטית שעוצרת בדיוק איפה שהנוסע מבקש, אבל לפחות הנסיעה היא בחינם.

מי שחושש מהרעיון לשבת במושב האחורי של המונית האוטונומית ולתת למחשב שבתוכה לעשות את כל הנהיגה יכול להירגע – במושב הנהג יושב אדם בשר ודם, שאמנם אינו מתפעל את המונית אבל תפקידו לשים עין שהכל מתנהל כשורה ולקחת פיקוד במקרה הצורך.


הרכב האוטונומי שפועל בסינגפור | צילום: מתוך יוטיוב

כל מונית אוטונומית מצויידת בשישה סטים של מערכת בשם Lidar, מערכת לגילוי מכשולים שמבוססת על קרני לייזר ופועלת כמעין ראדר. אחת מהמערכות הללו מותקנת על גג המכונית ומסתובבת באופן קבוע כדי למפות את המכשולים הפוטנציאלים בסביבה ב-360 מעלות. בנוסף, זוג מצלמות מותקנות על הדאשבורד כדי לנתח את מצב התנועה על הכביש ולהסיק מסקנות בהתאם, לדוגמה זיהוי האורות ברמזורים.

היום – סינגפור. מחר – העולם

לפי דברי מנכ"ל NuTonomy, קארל איאגנמה, הניסוי אינו מוגבל בזמן. השאיפה היא להגדיל את השטח שהמוניות האוטונומיות מכסות ולהתחיל לגבות כסף על הנסיעה. אם הניסוי יוכתר כהצלחה בסינגפור, הוא יתרחב לערים נוספות באסיה ובסופו של דבר יגיע גם לארצות הברית ולמדינות אירופה.

NuTonomy הוא סטארטאפ צעיר שמשרדיו יושבים במסצ'וסטס ובסינגפור. הוא הוקם ב-2013 ומונה כ-50 עובדים. בתחילת השנה קיבל הסטארטאפ את אישור השלטונות בסינגפור להוציא את הפיילוט אל הפועל. סינגפור נבחרה בתור זירת הניסויים הראשונה של הפיילוט בזכות מזג האוויר היציב שלה, תשתית כבישים מושקעת ונהגים שנוטים לציית לחוקי הדרך. השאלה הגדולה היא איך המונית האוטונומית תסתדר במקומות בהם המשמעת של הנהגים רופפת יותר, לדוגמה ישראל.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים

בינה מלאכותית יצרה אלבום מוזיקה משובח וזה בעיקר מטריד

למה החלטתי לוותר על (חלק) מהפינוקים בחברה אבל לתת לכל עובד 500 ש׳׳ח בחודש לתרומה

פיצ׳ר חדש באנדרואיד יאפשר לבעלי הנקסוס לחסוך בצריכת הדאטה שלהם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן