מוצרי החלב בפיקוח מתייקרים היום ב-3.5%; "עוד גפרור לערמת הזעם"

הבוקר נכנסה לתוקפה העלאת מחירם של מוצרי החלב בפיקוח. שר האוצר יובל שטייניץ החליט לדחות את המלצת ועדת המחירים להעלות את מחירי מוצרי החלב בפיקוח בשיעור ממוצע של כ-6.3%, והודיע בשבוע שעבר כי המוצרים יתייקרו בכ-3.5% בממוצע. בין המוצרים שמחירם יעלה: קוטג', חלב 3% בקרטון, אשל, גיל וחמאה.

"נוכח העובדה כי מדובר בעליית מחירים חדה למוצר בסיסי, אני מוצא לנכון למתן את המלצת הוועדה", אמר שר האוצר, "וזאת באמצעות פריסה מידתית לעליית המחירים שעליה המליצה הוועדה, עד להשלמת בדיקות נוספות שביקשתי לערוך בסוגיה".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

צילום: ערן כהנים

בתגובה להעלאת מחיר מוצרי החלב אמר איציק אלרוב, ממובילי המחאה החברתית ומייסד תנועת "הצרכנים" כי "כתפיו הצרות של הצרכן הישראלי קורסות תחת עומס הנטל הכלכלי. נראה כי תאגידי המזון המונופוליסטיים שוב מנצלים בציניות רבה את כוחם הרב ומייקרים את המחירים ללא הצדקה. עליית המחירים הנוכחית היא עוד גפרור לערמת הזעם הציבורי על יוקר המחיה המאמיר, למרות מחאותיו הרבות של הציבור. אם לא יהיה טיפול מעמיק ביוקר המחיה, לא מן הנמנע שיפרוץ כאן גל מחאה חדש בתקופה הקרובה".

"מאות אלפי משפחות בישראל מביטות כעת לעבר נבחרי הציבור ובוחנות את צעדיהם", הוסיף אלרוב, "האם יבחרו להיאבק באומץ אל מול מוקדי הכוח ויחוללו רפורמות מעמיקות שייטיבו עם ציבור הצרכנים הקורס, או שמא יתרפסו מול כוחם של המונופולים ויעדיפו להשאיר את המצב השערורייתי על כנו. בינתיים, הציבור שהבין מזמן שהכדור נמצא בידיים שלו, ממשיך לצמצם את הקניות ובכך מעביר מסר ברור לתאגידים הגדולים בכך שהוא לא מוכן להיות חלק ממעגל העושק".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן