מזין וידידותי לסביבה: סטארט-אפ חדש מציע מזון לכלבים עם צרצרים

המייסדים של סטארט-אפ מסן דייגו, חושבים שהם יוכלו לשכנע אנשים להאכיל את הכלבים שלהם בחטיפים שמכילים צרצרים – גם אם הם בעצמם לא מוכנים עדיין ללעוס חרקים.

החטיפים של הסטארט-אפ EntoBento הם "ברמה של אוכל לבני אדם", והמרכיבים שלהם כוללים חמאת בוטנים, בטטות, ביצים, שמן קוקוס, אבקת תפוח אדמה ותוספת מפתיעה של אבקת צרצרים.

ששת היזמים נפגשו לפני כשנה בלבד, בתחרות סטארט-אפים בסן דייגו, שם היו הם היו צריכים להוציא תכנית עסקית תוך 56 שעות. הרעיון הראשון היה לייצר חבילה ביתית לגידול תולעים, אך כאשר הם יצאו לשטח לחקור את הנושא, הם נתקלו בחוסר התלהבות. רוב האנשים פשוט לא היו מוכנים לאכול חרקים.

"אפילו בשבילי זה מהווה אתגר", מספרת אחת מהמייסדים, אמאנדה מקדולט. "גדלנו לחשוב שהחרקים האלה הם מגעילים. אנחנו צריכים לבצע חשיבה מחודשת רבה".

לאחר עבודה עם מנטורים באירוע, המייסדים חשבו להכין מוצר לשוק המזון לחיות המחמד. מחקר נוסף באותו סוף השבוע בפארקים מקומיים לכלבים, הראה שאנשים יסכימו לתת לכלבים שלהם אוכל שמכיל צרצרים.

כך נראים החטיפים לכלבים, עם המרכיב המפתיע של צרצרים | צילום: EntoBento

לאחר התחרות הזו, צוות EntoBento נשאר יחד כדי לפתח את המוצר. מוקדם יותר החודש, הם גייסו 16 אלף דולר בקמפיין קיקסטארטר כדי לממן את המוצר הראשון שלהם. אם מסתכלים על השוק הזה בגדול, רואים שלא חסרים יזמים נלהבים בני דור המילניום, אשר מאמינים כי התקווה הטובה ביותר לאנושות היא להתחיל לאכול חרקים כמקור לחלבון באיכות גבוהה, מבלי להזיק לסביבה. כך למשל, הצוות ציטט מחקר מ-2013 של ארגון המזון והחקלאות של האו"ם על סגולות אכילת חרקים. כיום שני מיליארד אנשים בעולם אוכלים כאלו באופן קבוע.

ייצור חקלאי הוא אחד הגורמים המרכזיים להתחממות הגלובלית. חרקים כמו צרצרים לא צריכים הרבה מים – רק מעט יותר מ-3.5 ליטר כדי להפיק קילו חלבון צרצרים. הם יכולים לחיות ולהתרבות בחללים צפופים, והם ממירים ביעילות רבה את המזון שלהם לחלבון. בנוסף יש להם רמות גבוהות של סידן, ברזל וויטמינים אחרים, והם מייצרים כמות זניחה של גזי חממה.

אהרון ט. דוסי, מייסד All things Bugs בג'ורג'יה, חברה המספקת אבקת צרצרים ל-EntoBento, חושב שהנישה הכלבית של הסטארט-אפ היא מבטיחה. "הדבר הזה של חטיפי בעלי החיים צץ משום מקום, זה שוק מעניין שגם נוכל להרחיב אותו".

עד כה, מספר מתחרים בלבד משלבים צרצרים בחטיפים לכלבים, אומרת מקדולט. יש סטארט-אפ קנדי שנקרא BugBites, שגם הוא גייס כסף לאחרונה מקיקסטארטר, וחברה נוספת מקונטיקט בשם Chloe's Treats שמכילה בייקון באחד המוצרים שלה.

מייסדי EntoBento שכרו תזונאית ועשו את שיעורי הבית שלהם על דיאטות של כלבים. הם למדו שכלבים רבים סובלים מאלרגיות לבשר, עוף ודגים. חרקים, חלק מהדיאטה הקדומה של כלבים, מספקים חלבון באיכות גבוהה, ברזל וחומצות שומן חיוניות.

"דובר החברה" הרשמי, שאוכל את החטיפים על בסיס קבוע. הכלב טדי | צילום: EntoBento

אך כלבים לא יאכלו כל דבר, כפי שהצוות ראה. למעשה, הם די בררניים. המייסדים שיחקו עם מתכון החטיף במשך חודשים, תוך כדי שהם בודקים אותו בפארקים מקומיים של כלבים ושואלים בעלי כלבים מה הם חושבים.

"כשהתחלנו לראשונה, היה לנו שיעור קבלה ברחובות ובפארקים לכלבים שעמד על 40%", מציינת מקדולט. "נתנו להם את החטיפים ורבים סירבו". מה ששינה את המשחק היה תוספת של בטטות. "עכשיו יש לנו שיעור קבלה של 98%", היא אומרת.

הצוות מקבל את ההשראה וההדרכה מטדי, כלב לבן פרוותי מסוג סמוייד ששייך למייסד השותף כריס מהלברג. הכלב הזה הוא "הדובר הכלבי" הרשמי של הסטארט-אפ, והוא נהנה מחטיפים מצרצרים על בסיס קבוע.

הנתונים הדמוגרפיים מנבאים חדשות טובות עבור עסקי החטיפים לחיות מחמד. לשני שליש ממשקי הבית האמריקאים יש כלבים, מציינת מקדולט. "זה שוק גדול, ואנשים מתמקדים יותר ויותר בכלבים שלהם ומטפלים בהם כחלק מהמשפחה".

מייסדי EntoBento מודים באג'נדה נסתרת: הם הבינו שאנשים אשר מאכילים את הכלבים שלהם בחטיפים עם צרצרים, מתחילים לשנות את העמדות שלהם עצמן לגבי אכילת חרקים, והם אולי יכניסו חרקים לתוך התפריט שלהם.

"אנחנו אוכלים את החטיפים שלנו על בסיס קבוע, ורבים מהלקוחות שלנו ירצו לנסות את החטיפים גם", אומרת מקדולט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן