מזל טוב: סטנלי פישר מונה לסגנה של ג'נט ילן בראשות הפדרל ריזרב

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הודיע היום על מועמדותו של סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל לשעבר, לתפקיד סגן נגיד הבנק הפדרלי. בכך יכהן פישר כסגנה של ג'נט ילן, אשר צפויה להיכנס לתפקיד יו"ר הבנק הפדרלי בסוף החודש, לאחר שמינויה אושר על ידי הסנאט השבוע.

פישר בן ה-70 הוא בוגר של בית הספר לכלכלה בלונדון (LSE) בו למד לתואר ראשון ושני בכלכלה. את לימודי הדוקטורט הוא השלים במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT). הוא היה מרצה לכלכלה באוניברסיטת שיקגו, ואז גם ב-MIT, שם גם היה מנחה עבודת הדוקטורט של בן ברננקי, נגיד הבנק הפדרלי היוצא. פישר, נחשב למומחה בתחום המקרו כלכלה ובעל שם בתחומו בעולם האקדמי.

אצלנו הוא היה קודם. סטנלי פישר | צילום: רויטרס

מלבד המשרות באקדמיה, כיהן פישר בין 1988 ל-1990 כסגן נשיא לפיתוח כלכלה וככלכלן הראשי של הבנק העולמי, ובין 1994 ל-2001 כיהן כסגן יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF). ב-2002 מונה פישר לסגן יו"ר סיטיגרופ, תפקיד בו כיהן עד לשנת 2005, אז מונה לראשונה לנגיד בנק ישראל (המינוי הוארך ב-2010. במהלך הכהונה קצר פישר שבחים רבים על תפקודו בעיקר משום שכלכלת ישראל כמעט ולא נפגעה מהמשבר הכלכלי העולמי, והדבר יוחס להתנהלותו.

לאחר שנשיא ארה"ב ברק אובמה הודיע על מינויה של ילן לנגידה הבאה, החלו ההשערות בתקשורת האמריקאית כי פישר עשוי להתמנות לסגנה, והרעיון התקבל בהתלהבות אצל מרבית המשקיעים. עם זאת, מינויו של פישר עדיין מצריך את אישור הסנאט, בדומה למינויה של ילן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן