מזרח ומערב: האם הצלחת סמסונג בהודו תדחף את המכירות שלה?

חברת סמסונג אלקטרוניקס גרפה נתח של כמעט 5% בשוק הטלפונים הסלולאריים בהודו ברבעון הרביעי של 2015, כשהיא מובילה את השוק הגדל הזה עם שליטה ב-26.8% ממנו. על-פי דו"ח ‘Brand Trust Report 2016' של חברת TRA, המכשירים הניידים של סמסונג פרצו בהודו בתור המותג המהימן ביותר, שזכה לרמת האמון הגבוהה ביותר מצד הצרכנים – כך לפי תוצאות סקר שבחן את מעמדם של מותגים שונים ב-61 ערים ברחבי המדינה.

הודו היא שוק הטלפונים החכמים השני בגודלו בעולם במונחים של בסיס משתמשים פעיל וייחודי, המונה למעלה מ-220 מיליון בני אדם. אולם, עם חדירתו של הטלפון החכם רק ל-30% מגודל האוכלוסייה כולה, ישנה עוד צמיחה פוטנציאלית אדירה שלו באזור, פוטנציאל שמושך שחקנים מסוימים כמו למשל חברת המכירות הסינית Xiaomi, ושחקנים נוספים מהשוק המקומי. בעוד שהתחרות בשוק הזה בהחלט אגרסיבית, עם הובלה בנתח השוק שיש לה ועם ביטחון גבוה במוצריה מצד הצרכנים, סמסונג ממוקמת היטב בפוזיציה לתפוס את שוק הטלפונים החכמים הצומח באזור, והודו עשויה לתת תנופה למחזור המכירות שלה בעתיד.

ערים קטנות יותר הן שינהיגו את שוק הסמרטפונים בהודו

לפי הדו"ח האחרון של חברת המחקר והייעוץ IDC, ערים מדרג 2 ומדרג 3 יהוו ראש החץ בגל הבא של גידול בשוק הסמרטפונים בהודו. נכון לעכשיו, 25 ערים קטנות מרכזיות מהוות בקרוב 20% משוק זה, וישנה מגמה של מעבר משימוש בטלפונים רגילים לטלפונים חכמים בערים אלו. סמסונג מובילה בגודל נתח השוק שלה באזורים אלו, והיא צפויה להיות מי שתרוויח מגל הביקושים הבא לסמרטפונים בערים קטנות אלו.

Fotolia :התחרות במובייל בהודו גוברת, וסמסונג מובילה בגודל נתח השוק | צילום

לפי מחקר שביצעה חברת מחקרי השוק האמריקאית iGR, התחזיות גורסים שסמטרפונים יהוו 98% מכל מכירות הטלפונים הניידים בעולם עד שנת 2020. שוק הסמרטפונים ההודי חווה גידול של כמעט 30% בכמות המשלוחים של סמרטפונים אליו ב-2015, בהשוואה לשנה הקודמת, מה שהפך אותו לאחד משווקי הטלפונים החכמים הצומחים במהירות הגבוהה ביותר באסיה. כאמור, הגידול הזה משך אל השוק מספר שחקנים שהפכו אותו לתחרותי מאוד. למרות שסמסונג הצליחה להרוויח 5% מנתח השוק מיריבתה מיקרומקס, עליה לשמר את היתרון שלה בערים הקטנות על מנת לרכב על הגל של צמיחת שוק המובייל בהודו.

מגזר הפרימיום מהווה רק 4% משוק הסמרטפונים הכולל בהודו, וסמסונג ואפל שולטות יחד ב-90% ממנו. לפי חברת המחקר Counterpoint החוקרת את שוק הטכנולוגיה, המגזר הזה חווה גידול של 40% רק במהלך הרבעון האחרון של 2015, שהיה לרבעון הטוב ביותר של אפל מעולם בהודו, עם למעלה מ-800 אלף אייפונים שמכרה שם. המגזר הזה צפוי להכפיל את עצמו במהלך 2016, ולסמסונג נכונה ככל הנראה תחרות משמעותית מכיוונה של אפל. סמסונג יכולה להתחבר הן לגידול במגזר הפרימיום הרווחי והן לזה שהוזכר בקרב המכשירים הפחות מפותחים, שיכולים להעלות את המחזור שלה על ידי כך שימתחו את שם המותג והפופולריות שלו באזור. לפי הערכתנו, מגזר הטלפונים הניידים אחראי על כ-25% משוויה הכולל של סמסונג, ואנו מצפים לגידול יציב בכמות הכוללת של הטלפונים שהחברה מוכרת ברחבי העולם, למרות שהפסידה חלקים נכבדים מנתח השוק הגלובאלי שלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן