“מחירי המזון – הקש ששבר את גב הגמל והוציא רבבות לרחובות”

"מחירי המזון היו הקש ששבר את גב הגמל והוציא מאות אלפי אנשים לרחובות" – כך אמר היום יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ פרופסור אבישי ברוורמן, בפתח דיון בוועדה שעוסק במחירי המזון.

ברוורמן טען כי על פי מסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת, משנת 2005 ועד אפריל 2013 עלו מחירי המזון בישראל בשיעור הריאלי הגבוה ביותר בין מדינות האיחוד האירופי וארה"ב. "תוצאות החקיקה בנושא חשובות ומשמעותיות לכל אזרח", הוסיף.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

ברוורמן גילה כי בשבוע האחרון הגיעו אליו שמועות שהממשלה שוקלת להעביר את נושא התחרותיות במחירי המזון לתת ועדה של ועדת הכספים: "זו המצאה משונה חריגה ויוצאת דופן שלא הייתה כמותה בתולדות הכנסת", התייחס. "כבר שנים שלא הייתה התעלמות כה בוטה מכללי הכנסת ומחלוקת הסמכויות בין הועדות.

צילום: דוברות הכנסת

"שוחחתי על הנושא עם שר האוצר יאיר לפיד", המשיך ברוורמן, "והבהרתי לו שמדובר בפתיחת מלחמה מול הכנסת. אני פונה לכל סיעות הבית לתמוך בוועדת הכלכלה במאבק להשאיר את הנושא בדיון בוועדה, שכבר דנה בנושא בעבר. נושא התחרותיות היה תמיד בליבת העשייה של ועדת הכלכלה לאורך שנים. יש צורך לכבד את הכנסת וכללי הדמוקרטיה". פרופ' ברוורמן אף פנה לשר הכלכלה נפתלי בנט בדרישה שלא לשתף פעולה עם המהלך הזה. בנט מבחינתו התייחס לדברים ואמר כי הוא מבטיח לבדוק את הנושא כבר היום.

"התקציב וקיצוץ לבד לא בונה כלכלה. הקיצוץ חיוני אבל הוא לא בונה כלכלה", אמר בנט בהתייחסו לתקציב. בנט התבטא גם בנושאים אחרים אשר מהווים יעדים עבור משרד הכלכלה, ביניהם שילוב חרדים בשוק העבודה: "מעסיק שחרדים זרים לו – בוודאי יהיה לו יותר קל לקחת ישראלי רגיל. אנחנו צריכים לנפץ את תקרת הזכוכית הזו. המטרה שלנו היא רק לתקופת ביניים, יש לנו מסלולי תעסוקה עם תמרוץ, לפי כמה מודלים. אנחנו לומדים תוך כדי תנועה. אני מבין את האווירה הלא קלה בקרב בחרדים, הם באמת נמצאים בחששות כבדים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן