מחכים לריבית: הבורסה ננעלה בעליות; אי.די.בי נפלה ב-5.5%

המסחר בבורסה בתל אביב אשר התאפיין לאורך היום ביציבות ננעל היום בעליות קלות בהמתנה להחלטת הריבית של בנק ישראל הערב. על פי הערכות האנליסטים, צפוי הבנק להודיע על הורדה נוספת של הריבית ל-1.25%. מניות אי.די.בי ריכזו עניין על רקע הסערה סביב הסדר החוב של החברה והניסיון של בעל השליטה בה, נוחי דנקנר, לקדם השקעה בחברה.

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.1%, ת"א 100 הוסיף גם הוא 0.1% לערכו, מדד הבנקים רשם עלייה של 0.6%, מדד הגז והנפט נחלש ב-0.2%, מדד התקשורת התחזק ב-0.6% ומניות הנדל"ן רשמו עלייה של 0.4%.ברוב של 9 בעד מול 5 נגד, אישרה היום ועדת הכספים את העלאת המע"מ באחוז אחד מ- 17% ל- 18% החל מיוני 2013.

יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) הודיע כי הוא "מאשר את הצו" חרף העובדה ש"הדבר האחרון שהייתי רוצה לראות זה העלאת המע"מ". סלומינסקי הודיע כי בכוונתו "להקים ועדת משנה לבחינת מע"מ דיפרנציאלי בהתאם לנהוג במדינות רבות בעולם, ביניהן רוב מדינות ה- OECD. בוועדת המשנה בראשותי יהיו נציגים מהקואליציה ומהאופוזיציה".

בנק לאומי מתנגד לבקשת הפירוק נגד אי.די.בי אחזקות שהוגשה לפני כחודש לבית המשפט על ידי מחזיק אג"ח פרטי – כך עולה מחוות הדעת המשפטית שהוגשה על ידי הבנק. מכתב העמדה אמנם אינו מתייחס להסדר האחרון בין נציגויות האג"ח אך יכול לספק פרספקטיבה לעמדתו של הבנק.

"יש צורך לנקוט בגישה זהירה, ללא נקיטת מהלכים דרסטיים ובלתי הפיכים, תוך הותרת סיכוי לכך שנושי החברה, והבנק בכללם, יזכו לפתרון הצודק לחובות החברה כלפיהם", לשון מכתב העמדה של הבנק. מניית הבנק התחזקה היום ב-0.6%.

סטנלי פישר | צילום: רויטרס

בעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר, טס הלילה לניו יורק בכדי לקדם השקעה בחברה. על פי הערכות דנקנר נסע לפגוש את איש העסקים הארגנטינאי, אדוארדו אלשטיין, במטרה לגבש מתווה חדש למחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות, או שהוא נועד עם משקיע זר אחר.

נסיעתו של דנקנר לא הייתה מתוכננת אך לאחר ההתפתחויות הדרמטיות של הימים האחרונים הוא מנסה לקדם השקעות זרות בחברה. אם וכאשר מדובר באלשטיין, כרגע, טרם ברור כיצד יגיב אלשטיין למציאות החדשה בקונצרן ומה יעלה בגורל ההשקעה הנוספת של אלשטיין בעקבות ההסדר אליו הגיעו נציגויות האג"ח של אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פתוח. מניית הקונצרן נפלה היום ב-5.5%.  

חברת התעופה אל על סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם גידול של 40% בהפסד הנקי שהסתכם ב-32 מיליון דולר. הכנסות החברה מהפעלת מטוסים עלו ב-3% ל-430 מיליון דולר. על פי הדוח שפרסמה החברה,ההפסד התפעולי של אל על ברבעון הראשון הסתכם ב-36.3 מיליון דולר, עלייה של 32% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הוצאות ההפעלה של החברה רשמו עלייה של 1.2% ל-393 מיליון דולר.

עוד דווח כי שיעור התפוסה בטיסות הנוסעים, הסתכם ב-81.7% לעומת שיעור תפוסה של 81.2% ברבעון הראשון של שנת 2012. נתח השוק של אל על ירד מ-36.6% ל-34.7% ברבעון הראשון של שנת 2012. מניית החברה ירדה היום ב-3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן