מחממים מנועים: פורד מתחילה לשווק את המוסטנג ברחבי העולם

הפורד מוסטנג (סוס פרא באנגלית) היא סמל אמריקאי אמיתי כמעט כמו ג'ינס או מקדונלדס, והפכה לחלק בלתי נפרד מהתרבות האמריקאית כשהופיע באין ספור סרטים, סדרות ושירים. אך בניגוד למכנסי הג'ינס ולרשת המזון המהיר, הרכב האייקוני, שמיוצר החל מ-1964 לא יצא עד כה מגבולותיה של ארה"ב באופן משמעותי, כך שבאופן יחסי מדובר בסמל אמריקאי פחות מוכר בעולם (על אף שיש לא מעט מועדונים של מעריצים מסורים ברכבי הגלובוס).

כעת, כשהמוסטנג חוגג יובל לקיומו, החליטה החברה בצעד היסטורי להתחיל לשווק את הדגם הקלאסי גם מחוץ לגבולות ארה"ב. בימים אלה כבר מיוצרים הדגמים החדשים במלא המרץ במפעל Flat Rock של פורד שבפאתי דטרויט. פס הייצור שהוקם במיוחד למטרה זו, מתאפיין בגמישות רבה שנדרשת על מנת להכניס שינויים קלים ברכבים כך שיתאימו לדרישות בכל אחת מ-110 המדינות אליהם מיועד הייצוא (כולל ישראל, שאליה לא הגיע הדגם עד כה בשל בעיות תקינה).

אחד השינויים המרכזיים שנאלצו לבצע בדגמים החדשים הוא החלפת המנוע במנוע של 4 צילינדרים עם נפח של 2.3 ליטר ו-310 כוחות סוס, שאומנם מציג ביצועים טובים יותר, אך נחשב שינוי מהותי מאוד בעיצוב המסורתי. שינוי מהותי נוסף שמוכנס לחלק מהרכבים הוא החלפת צד הנהג, עבור מדינות בהן הנהיגה היא בצידו הימני של הרכב.

הרכבים הראשונים כבר החלו להישלח לאסיה ולאירופה הם צפויים להגיע לקראת אמצע השנה. בדלק מוטורס, יבואנית פורד בארץ אומרים כי המוסטנג אמורה להגיע לישראל לקראת סוף השנה וצפויה לנחות כאן אצלנו סביב חודש ספטמבר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן