מחפשים עבודה? אלו הם 10 הכישורים שהמעסיקים מחפשים

האם אתם מסוגלים לעבוד היטב בצוות, לקבל החלטות ולפתור בעיות? אלו הם הכישורים שמעסיקים מחפשים בבוגרי האוניברסיטה והמכללות שנכנסים לשוק העבודה. יכולת נוספת, המהווה שיקול נכבד בהחלטת המעסיק היא היכולת של העובד לתקשר מילולית עם אנשים בתוך ומחוץ לארגון. מעסיקים רוצים שלעובדים החדשים שלהם יהיה ידע טכני הקשור לעבודה – אך הידע הטכני הנרכש אינו חשוב כמו עבודת צוות טובה, קבלת החלטות שקולה ומיומנויות תקשורת מוצלחת.

סקר שנערך בין החודשים אוגוסט ואוקטובר בקרב מנהלי חברות ואחראים על גיוס עובדים בדק לאילו כישורים תינתן העדפה בגיוס לעבודה ממסיימי התארים של שנת 2015. למרות שמדגם הסקר היה יחסית קטן ואיגד תשובות של 260 מעסיקים בלבד – ניתן להסיק ממנו נתונים חשובים שלהם הבוגרים החדשים צריכים לשים לב.

צילום: thinkstock

המעסיקים מחפשים עובדים חדשים שיוכלו לעבוד היטב בצוותים ויהיו בעלי יכולת לפתור בעיות מכריעות. לפניכם עשר המיומנויות שהמעסיקים מחפשים אצל המועמדים, לפי סדר החשיבות שלהם.

1. היכולת לעבוד בצוות
2. הכישרון לקבל החלטות ולפתור בעיות
3. מיומנות ורבאלית – תקשורת עם אנשים בארגון ומחוצה לו
4. יכולת לתכנן, לארגן ולתעדף עבודה
5. יכולת להכיל ולעבד מידע
6. יכולת לנתח נתונים כמותיים
7. ידע טכני הקשור לעבודה המסוימת
8. בקיאות בתוכנות מחשב
9. יכולת ליצור או לערוך דוחות כתובים
10. מיומנות המכירה וההשפעה על אחרים

החדשות הטובות עבור הבוגרים הן כי לא משנה מה הם בחרו ללמוד, אנתרופולוגיה, מדעי המחשב או אנגלית – העיקר שהם רכשו את חמשת המיומנויות הראשונות ברשימה. החוכמה היא להוכיח כי אנו שולטים בכישורים אלו דרך קורות החיים וראיון העבודה האישי. חישבו על פרויקטים באוניברסיטה שבהם הנהגתם צוות או הייתם חלק ממנו או מקום עבודה בו נאלצתם לתכנן ולתעדף משימות. תארו מיומנויות אלו באופן ספציפי בקורות החיים שלכם ובראיון.

למשל, אם עבדתם במזנון או מסעדה כלשהי ספרו על עבודת הצוות שניהלתם ולקחתם בה חלק. או אם הדרכתם במחנות קיץ או בצבא ספרו על עבודת הצוות וקבלת ההחלטות ותכנון סדר יומם של החניכים. הסקר מבהיר כי מעסיקים מחפשים כישורים אוניברסאליים שניתן ללמוד במגוון תחומים אקדמאיים ובכל עבודה בה אנו עובדים יחד עם אנשים אחרים. החוכמה מסתתרת בתיאור הנכון של הכישורים שלנו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן