מחפשים עבודה? כך תוכלו לעקוף את מכשול ה"נדרש ניסיון"

אם יצא לכם לחפש עבודה לאחרונה, אתם בטח מכירים את התסריט המוכר הבא: מצאתם את משרת החלומות שלכם, אתם מתרגשים ובטוחים שהתפקיד מתאים בדיוק בשבילכם, אבל יש רק בעיה אחת – אין לכם את הניסיון הדרוש. זה מקרה די נפוץ אם אתם נמצאים בתחילת הקריירה או שאתם מנסים לשנות כיוון, אך זה לא אומר שזו צריכה להיות סוף הדרך עבורכם. יש לא מעט דרכים לגרום לקורות החיים שלכם להראות מספיק טוב כדי לחפות על העדר הניסיון.

כישורים רלוונטיים וכאלה שניתנים להסבה

רוב קורות החיים יתחילו עם פירוט הניסיון התעסוקתי (או עם הניסיון האקדמי ולאחריו הניסיון הרלוונטי שנגזר ממנו, כאשר מדובר באנשים בתחילת הקריירה). זה הופך לבעיה כאשר ניסיון הוא לא הצד החזק שלכם. אך במקום לבזבז את "הנדל"ן הטוב ביותר" בקורות החיים שלכם על מידע שעשוי רק לבלבל, התחילו עם הכישורים הרלוונטיים – ואל תגידו שאין לכם כאלה. חייבת להיות סיבה שבגינה אתם חושבים שאתם מתאימים למשרה הזו.

יתכן שיש לכם כישורים דומים מעבודות אחרות שניתן להסב אותם בקלות לסוג אחר של עבודה. אלה יכולים להיות גם כישורים שפיתחתם במהלך לימודיכם או במהלך פרויקטים שונים שעשיתם בעבר. בכל מקרה, אם אתם במהלכה של הסבה מקצועית, נסו לקשור את כל הכישורים שלכם יחד במין הצהרה מתומצתת בתחילת קורות החיים. אם אתם בוגרים טריים בחיפוש אחר העבודה הראשונה, העלו את פרק הכישורים מהתחתית לעמדה בולטת מיד לאחר הניסיון האקדמי.

פרויקטים אקדמיים

הם אומנם עשויים להראות בעיניכם כלא רלוונטיים, אך פרויקטים אקדמיים הם ניסיון לגיטימי לחלוטין וראוי לציון בקורות החיים. זה נכון גם עבור פרויקטים שונים שביצעתם לא במסגרת לימודים או עבודה. כל עוד אתם מתייגים באופן ברור את הניסיון הזה כעבודת פרויקט, אין סיבה לא לכלול אותו ברזומה שלכם – אל תטעו לחשוב שרק פרויקטים של משרה מלאה שקיבלתם עליהם שכר הם לגיטימיים.

דרך אחת לשלב ניסיון כזה היא ליצור פרק "פרויקטים", בו אפשר לפרט עליהם כאילו היו עבודות. נסו להיזכר בכל אותם דברים שעשיתם וגרמו לכם להבין מהו כיוון הקריירה המועדף עליכם. האם זה היה פרויקט בלימודים? אולי התנדבתם לעזור עם משהו שהצית בכם את התשוקה למקצוע מסוים. כתבו את החלק הזה בצורה זהה לשאר החלקים בקורות החיים וכך תגרמו למגייס להבין שזה סעיף חשוב ויש להעריך אותו כפי שמעריכים את שאר הפרטים ברזומה.

מכתב נלווה

זה אומנם לא חלק אינטגרלי מקורות החיים, אך הצמדת מכתב נלווה שמנוסח טוב אל קורות החיים יכול לעשות את כל ההבדל. זה חשוב במיוחד כאשר אין לכם ניסיון. מצאו דרך לחבר את התשוקה שלכם ואת ניסיון החיים שלכם אל החברה, והסבירו כיצד זה מתרגם לכך שתביאו אתכם את האנגריות הנכונות אל העבודה. אתם תמצאו שהחיבור הזה הוא בדיוק מסוג הדברים שמגייסים מחפשים אצל מועמדים.

אם יש לכם ניסיון מעבודות קודמות מתחום אחר, המכתב הוא הזדמנות מצוינת לחבר בין הניסיון והכישורים שצברתם ובין אלה שנדרשים לתפקיד בו אתם חפצים. תהיו ספציפיים – הסבירו בצורה ישירה וברורה מדוע הרקע יוצא הדופן שלכם עשוי להיות דווקא נכס, כך שכאשר יסיימו לקרוא את קורות החיים שלכם, יבינו שאתם מועמדים רלוונטיים ולגיטימיים לתפקיד.

למצוא עבודה בתחום חדש היא לא משימה קלה בימינו, כאשר כמעט כל משרה דורשת ניסיון של מספר שנים. המפתח הוא לשבור את הכללים הנוקשים של ההצגה שלכם כך שתוכלו להבליט את הדברים שבדרך כלל נותרים מאחור או אפילו לא נכנסים אל קורות החיים, ולהסביר מדוע אתם מתאימים לתפקיד למרות העדר הניסיון הנדרש. עם שילוב של נטוורקינג מוצלח ומעט מזל, אתם בדרך הנכונה להצלחה.

המאמר פורסם לבמקור ב-Daily Muse

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן