מחפשים רעיונות לפיתוח עסקי? צאו מהמשרד

חיפוש השראה יזמית בחו"ל נובע מכמה סיבות: קודם כל, מדינות רבות טומנות בחובן היסטוריה רחבה, הכוללת גילויים והמצאות ששינו את פני האנושות כולה. בגרמניה למשל הומצאה בעיתונות המודפסת. העיתון המודפס הראשון ייצא לאור בשנת 1809 בעיר שטרסבורג, שהייתה אז בשליטת גרמניה והיום היא חלק מצרפת. בנוסף, שיטוט ברחובות בירות אירופה מאפשר מציאת אוצרות היסטוריים אישיים, כגון: מהדורות ראשונות של קלאסיקות ספרותיות, יצירות אמנות שטרם התגלו ועוד. מעבר להנאה שבחיפוש וברכישת פיסות היסטוריה אלה, טיולים ברחבי העולם מהווים גם מקור להשראה עבור אנשי עסקים המחפשים כיווני השקעה ו/או יצירה חדשניים.

מסעות תיירותיים מאפשרים חיבור בין אנשים שונים, בין תרבויות ומקורות מידע, שעשויים לשמש אותנו במסלול היזמי שנבחר בהמשך. במהלך טיול אנו עשויים לפגוש לקוחות פוטנציאלים למוצר שאנו מפתחים, שותפים אפשריים שיעניקו נקודת מבט חדשה לפרויקט ואפילו כיוונים חדשים שרק חוויות מחוץ לסביבת העבודה יומיומית שלנו יכולות לספק. 

יזמים רבים מספרים על הטיול לחו"ל ששינה את נקודת מבטם מן הקצה אל הקצה. נסיעות לאתרים במדינות עולם שלישי, חושפות אותנו לאורח חיים שונה לחלוטין, שעשוי לפתוח אותנו לרעיונות מקוריים יותר ולקהלי יעד מגוונים יותר. המחיר של הטיולים הללו הוא בדרך כלל יקר, ולכן עלינו לאתגר את עצמנו יותר, כדי מלצוא רעיונות חדשניים מספיק שיניבו רווח גדול בעתיד, כך שההוצאות שלנו יכוסו במהרה. אתגר זה לרוב נותן מוטיבציה גדולה יותר עבור יזמים להשקיע בנסיעות לחו"ל, גם למקומות הנידחים ביותר בעולם.  


מלבד ההנאה שבהכרת המקומות הקסומים בעולם והסיפוק במציאת השראה יזמית, טומנים טיולים לחו"ל גם הזדמנויות רבות להתרחבותם של עסקים קיימים. כיום, מומלץ לשקול התרחבות בינלאומית כלשהי, גם עבור עסקים קטנים בעלי אופי מקומי. היכרות עם לקוחות פוטנציאלים, זכיינים חדשים ואף פיתוח קשרים עסקיים ארוכי טווח, מהווים אתגר הכרחי עבור כל ייזם בעידן הכפר הגלובלי בו אנו חיים. 

צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן