מחשש להתקפה של צפון קוריאה: יפן הציבה 3 סוללות פטריוט

קוריאה הצפונית מצליחה לגרום לדאגה כלל עולמית בימים האחרונים, ונראה את עיקר המתח והחרדה סופגות שכנותיה באזור. כזו היא יפן, שהחליטה היום (ג') על הצבת סוללת פטריוט נגד טילים במשרד הביטחון היפני.

ביפן מביעים בכך את החשש ההולך וגובר מפני התקפת טילים של הצפון, אולי אפילו בשבוע הקרוב, כך דווח ב"ניו יורק טיימס".

סוללת הפטריוט הוצבה לאחר ששר הביטחון, איטסונורי אונודרה הורה על פקודות הכנה חדשות, לפיהן יש להתכונן ואף ליירט כל טיל שעלול להגיע מקוריאה הצפונית, ועלול לאיים של שטחה הריבוני של יפן. יצוין כי יפן הגיבה בעבר על איומי הצפון באופן דומה, והגיבה במקומות אסטרטגיים סוללות נ"ט.

לפי משרד הביטחון במדינה, ספינות מלחמה הנושאות רדארים וסוללות נ"ט נפרשו בגבול הימי שבין יפן לקוריאה הצפונית, ואילו סולל הפטריוט, שסופקה ליפן על ידי ארה"ב, הוצבה כקו הגנה שני בפני האיום מקוריאה הצפונית. לפי דיווחי משרד הביטחון, סוללות נוספות הוצבו גם בבסיסים ליד טוקיו.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און | צילום: רויטרס

סימנים מעידים לכך שקוריאה הצפונית מתכוננת לקראת ניסוי בטילים, הביאו לדאגה רבה ביפן, שמצאה עצמה בטווח השיגור של ניסויים קודמים שערכה שכנתה. גם כעת, כחלק מהטון המיליטנטי של הצפון, דומה היה כי בסיסים אמריקניים בשטח יפן בהחלט נמצאים על הכוונת. חלק מבסיסים אלה ממוקמים בטוקיו, המטרופולין המאוכלס בעולם, בו חיים כ-33 מיליון אנשים.

יודגש כי לארה"ב סוללות פטריוט משלה באזור אוקינאווה, וזאת בשל העובדה כי יפן מארחת כ-50,000 מאנשי הצבא אמריקני.

בסוף השבוע האחרון שחררה סוכנות הידיעות הממשלתית בקוריאה הצפונית הודעה מדאיגה, ולפיה אושרה התוכנית הצבאית לתקיפת ארה"ב. "אנו מודיעים באופן רשמי לבית הלבן ולפנטגון שהמדיניות העוינת של ארה"ב כלפי קוריאה הצפונית והאיום שלה בגרעין כלפינו, יימחצו כולם תחת כל האמצעים, בין השאר הגרעיניים, שעומדים לרשותנו", אמר דובר מטעם הצבא הצפון-קוריאני. "המבצע חסר הרחמים של צבאנו נבחן באופן סופי, ואושר", הוסיף הדובר בהודעה, שהוקראה בשפה האנגלית.

לידיעה המקורית באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן