מידרוג העלתה את הדירוג לסדרות האג"ח אל אפריקה ישראל ל-A3 באופק יציב

חברת מידרוג העלתה את דירוג סדרות אג"ח כו' ו-כז' של אפריקה ישראל מ-Baa1 באופק חיובי לדירוג A3 באופק יציב. כמו כן, אשרה מידרוג דירוג A3 להנפקת סדרות חדשות, בסכום של עד כ-750 מיליוני שקל אשר ישמשו לפירעון חובות של החברה.

בין השיקולים שהובילו להעלאת הדירוג היה חיזוק מיצובן הפיננסי והעסקי של החברות הבנות המרכזיות – אפי פיתוח, אפריקה נכסים, דניה סיבוס ואפריקה מגורים, כפי שבא לידי ביטוי בהיקף התזרים, בנזילות ביחסי הכיסוי והאיתנות של חברות אלו. שיפור זה קיבל גם ביטוי בהעלאת דירוג חברת אפריקה נכסים מדירוג של Baa1 באופק חיובי לדירוג A3 באופק יציב, לצד הדירוג הקיים של A2 של חברת אפריקה ישראל מגורים.

"החלטת מידרוג לאשר לאפריקה ישראל את הדרוג, משקפת את חיזוק מבנה ההון של הקבוצה שהינו נגזרת של שורת מהלכים בהם נקטה לשיפור מבנה המאזן ויחסי האיתנות הפיננסית", אמר מנכ"ל אפריקה ישראל, אברהם נובוגרוצקי. "בנוסף, הנהלת הקבוצה שמה דגש על פיתוח עסקי מואץ, השבחת ערך של פעילויות ונכסים קיימים ומימוש של פרויקטים שהבשילו. כך, שבשנים הבאות יתרמו לחיזוק תזרים המזומנים, תוך יצירת ערך לבעלי המניות".

עוד הוסיף נובוגרוצקי כי "הקבוצה תמשיך להתמקד בייזום, בנייה ופיתוח פרויקטים באזורי הפעילות בהם היא נהנית מיתרון יחסי, הודות להיכרותה עם הסביבה העסקית והתשתיות הניהוליות שביססה בה. וזאת, לצד התמיכה הפיננסית לה היא זוכה באזורים אלה".

מידרוג ציינה לטובה את העלייה ביכולת מחזור החוב של החברה, וכי הנזילות המספקת לשירות החוב בטווח הבינוני, משפרת את הפרופיל הפיננסי. עוד צוין כי מצבת נכסים מניבה איכותית הנמצאת בצמיחה, משפרת את נראות והיקף התזרים הפרמננטי וכי השיפור בהרכב המאזן, מביא לשיפור בפרופיל הפיננסי בחברה.

לב לבייב. יכול להיות מרוצה | צילום: סיוון פרג'

בנוסף, מציינת מידרוג כי, לאפריקה ישראל מצבת נכסים מניבה באיכות גבוהה, הפרוסה על פני 9 מדינות, והניבה במחצית הראשונה של שנת 2014 NOI של כ-312 מיליון שקל. זאת לעומת כ-583 מיליון בשנת 2013. אם החברה לא תממש נכסים משמעותיים, היקף ה-NOI צפוי להמשיך ולצמוח כאשר חלק משמעותי מהגידול מיוחס לקניון אפי מול הממוקם במתחם "Moscow City". כמו כן, חברות הקבוצה מוכרות מאות יחדות דיור בישראל, רוסיה ומזרח אירופה, באופן המספק מקורות נוספים אשר תורמים ליכולת שירות החוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן