מיהם המנצחים והמפסידים מההכרזות החדשות של אפל

אירוע הפתיחה בכנס המפתחים של אפל אמש, לא הביא עימו הרבה חדשות מרעישות. בהתאם לציפיות מעריצי החברה, הושקו שני דגמים חדשים של המחשבים הניידים של החברה: מקבוק פרו ומקבוק אייר וכן שתי גרסאות חדשות של מערכות ההפעלה של ענקית המחשבים. אך השטן כידוע, נמצא בפרטים הקטנים. והמשמעות האמיתית של הכרוזותיה של טפל הן ההשפעות שיש להן על חברות הטכנולוגיה האחרות בשוק.

אז מי הן המרווחיות הגדולות מהחידושים של אפל?

אינטל: כל המוצרים החדשים שהשיקה אפל יכולו מיקרו מעבדים של אינטל מסוג אייבי ברידג'.
Nvidia: השבבים הגרפיים שפיתחה החברה יכללו בתוך הגירסאות המעודכנות של המקבוק פרו וכן בדגם החדש שהושק אמש.
Yelp: אתר האינטרנט האינפורמטיבי המקיף, המונע מחוות דעת של גולשים, הוזכר מספר פעמים במהלך אירוע הפתיחה. המידע מן האתר יכלל בתוך אפליקציית המפות החדשה של אפל. 
OpenTable: אינדקס המסעדות המונע גם הוא מביקורות ודירוגי גולשים ישולב בתוך חיפוש המסעדות החדש של סירי.
שוק מחשבי ה-PC: בזכות תמחור שמרני למדי של שני המחשבים הניידים של אפל, יכולות כעת חברות מחשבים אחות, כגון: דל, HP, לנובו ואחרות לתמחר גם הן את מוצריהן הדומים ברמה נמוכה יחסית.
פייסבוק: שילובה במערכת ההפעלה החדשה  iOS6 טובה לעסקים עבור הרשת החברתית המנסה כעת לשפר את מעמדה בענף הסלולר. 
Adobe, Autodesk: שתי החברות יפתחו תוכנות גרפיות חדשניות עבור שני הדגמים החדשים של המקבוק אייר והמקבוק פרו. 
יצרניות הטלווזיה: בזכות חוסר החדשות של אפל בתחום הטלוויזיות, יכולות חברות כמו: סוני, שארפ ו-LG לנשום לרווחה על כך שזכו לתקופה נוספת של חסד. 

ומה עם המפסידות?

גוגל: ההחלטה של אפל להשיק אפליקציית מפות משלה צריכה להדאיג את הקודקודים של ענקית החיפוש. ראשית, מדובר באפליקציה מרשימה למדי. עם מערכת ניווט משוכללת, מידע מבוסס משתמשים וכמובן הפעלה קולית באמצעות סירי, יש לגוגל הרבה סיבות לחשוש. אפליקציית המפות של אפל נראית טוב ועשויה לתת מענה לשאלות רבות שעד היום, חיפוש ברשת היה פתרונן היחיד. 

גרמין: היא ויצרניות אחרות של מערכות ניווט לרכבים, בוודאי לא שמחות לגלות שאפליקציית המפות החדשה של אפל מהווה למעשה פתרון טוב ויעיל יותר של כל מה שקיים בתחום זה בשוק נכון להיום.
 
צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן