מיום שלישי הבא יופצו שטרות 50 השקלים מהסדרה החדשה

השטר החדש של 50 ש"ח עם תמונתו של שאול טשרניחובסקי יופץ לציבור החל מיום שלישי בשבוע הבא, כך הודיעה היום נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג. השטר, הראשון בסדרת השטרות החדשה, שתישא את דמויותיהם של אישים הנמנים עם היוצרים הבולטים בתחומי השירה והספרות העברית, יופץ לקופות הבנקים המסחריים, אל מכשירי הכספומט ולסניפי חברת הדואר.
  
בשטרות החדשים משולבים מגוון סימני ביטחון מתקדמים נגד זיופים, המיוצרים בטכנולוגיות שונות. בנוסף, משולבים בהם סימנים ייעודיים לטובת אוכלוסיית העיוורים ובעלי לקויות הראיה. שטרות 50 השקלים הקיימים כיום, ימשיכו להיות שימושיים מספר שנים. כאשר שטרות אלו יופקדו בבנק ישראל הם יוחלפו בהדרגה בשטרות מהסדרה החדשה.


השטר החדש

בנק ישראל פועל החל מחודש מרץ ליידע ולהדריך את החברות והגופים העיקריים המשתמשים במזומנים במשק אודות הכנסתם הקרובה למחזור של השטרות החדשים ואופן השימוש בהם. בנוסף, מסר בנק ישראל מבעוד מועד דוגמאות של השטרות לבנקים, ליבואנים של מנגנוני מכונות אוטומטיות ולחברות המפעילות מכונות אלו על מנת שיוכלו להתאים את המכונות לשטרות החדשים.

"אחת ממשימותיו המרכזיות של הבנק המרכזי היא להנפיק מטבע", כתבה הנגידה פלוג בהודעה לעיתונות. "העובדה שמידי יום מוחלפים מיליוני שטרות בין תושבי ישראל ללא חשש לאמינותם אינה מובנת מאליה. כבנק מרכזי, מוטלת עלינו האחריות להמשיך ולשמר את הביטחון שיש לתושבי ישראל בכך שהשטרות שבידיהם אמינים. במסגרת זו יש צורך לתכנן, לעצב ולהנפיק שטרי כסף שימושיים, עמידים ובטוחים שקשה לזייפם. זו הסיבה שאחת לתקופה של כ – 15 שנים, מוחלפת ע"י בנק ישראל סדרת השטרות, בסדרה חדשה ומתקדמת יותר, המציגה סטנדרטים גבוהים של ביטחון, חדשנות ונגישות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן