מיטב: "פער הצמיחה בין ארה"ב לגוש היורו הוא 2%"

"פער הצמיחה בין ארה"ב לגוש היורו הוא 2%. הכלכלה האירופית נצאת בנקודה החלשה ביותר: הכלכלה התכווצה ב-2.4% ברבעון האחרון של 2012, והאינדיקטורים המקרו-כלכליים מצביעים על ניצנים של שיפור רק בגרמניה". כך על פי סקירה עולמית שכתב כלכלן ואסטרטג בית ההשקעות מיטב, רון אייכל.

"על רקע הדינאמיקה המאפיינת את בתי המחוקקים בקונגרס האמריקאי, אנו חושבים כי אישור העלאת תקרת החוב יהיה הפעם מסובך מזה שהיה לפני שנה", מתייחסים במיטב לנעשה בארה"ב. "אמנם השווקים קיבלו בשמחה את ההסכם שנחתם בקונגרס האמריקאי בפיתחה של השנה, אך אין טעם לשמוח יותר מדי כי המבחן או המשבר הבא הוא במרחק של שבועות – כבר במחצית השניה של פברואר".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"לצערנו", כותב אייכל, "גם אם הדברים במרץ יפתרו בצורה חלקה, בעיית המשילות בארה"ב צפויה להימשך, לפחות בשנתיים הקרובות, עד אשר יתקיימו בחירות חלקיות בבתי הנבחרים. הסיטואציה בארה"ב תמשיך להיות קשה מאוד והיעדר יכולת המשילות תמשיך לאפיין את השלטון במהלך 2013 וגם ב-2014".

משם עוברים במיטב לנעשה באירופה: "להוציא את גוש היורו, בהחלט נרשם שיפור בשיעור האבטלה במקומות רבים בעולם במהלך 2012. בגוש היורו נמצא שיעור האבטלה בחודש אוקטובר על 10.9%, לעומת 10.0% בחודש המקביל לפני שנה. מנגד, שיעור האבטלה בארה"ב ירד בשנה שחלפה ב-0.7%, ירידה של 0.5% נרשמה באנגליה ו-0.4% ביפן ובקנדה".

"התפתחויות אלו הן בהחלט מעודדות ומצביעות על כך שנקודת הפתיחה של הכלכלה העולמית בראשית 2013 היא טובה מאשר 2012", מסכם אייכל. "אולי עדות לכך ש-2013 תהיה טובה מזו שהייתה השנה שהסתיימה היא תחזית ה-IMF הצופה לצמיחה של 3.6% השנה, לעומת 3.3% בשנת 2012". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן