מיליון דולר בייבי: הבאנו משהו, ככה, ברגע האחרון

כך נראית עונת החגים: חנויות עמוסות לעייפה, אנשים מתרוצצים בין סלי מתנות עטופי צלופן וכרזות "סיילים" מיוחדים, ותוהים איך לצאת ידי חובה, הרי צריך לקנות משהו לדודה המארחת: כלי פרקטי למטבח, או אולי קרם גוף מפנק?

מצד שני, אם תקציב הוא לא הבעיה ואתם יכולים לבחור את הכי טוב, הכי יוקרתי, הכי חלום – הנה חמש הצעות למתנות מוצלחות באמת, שהרבה כסף יכול לקנות.

כמה קטן, ככה יקר: הובלו בלאק קוויאר

מה: שעון

תג המחיר: במקור: מיליון דולר. כיום: הרבה יותר

רוחב גוף: 30 מ"מ

עובי: 7.1 מ"מ

יתרון: תמיד ילווה אתכם

היום שווה הרבה יותר. הובלו בלאק קוויאר

הפריט היחיד שבחרנו שתוכלו להכניס פיזית לכיס המכנסיים, הוא גם היקר ביותר: שעון יד המכוסה ביותר מ־26 קראט של יהלומים שחורים, אשר הושקעו בו 2,000 שעות עבודה.

שעון יוקרה איכותי הוא יצירת אמנות לכל דבר: החומרים הטובים בעולם, עיצוב יוצא דופן (תוך שמירה על מערך כללים נוקשה של גילדת השענות), ומנגנון קליבר מכני (לעולם לא קווארץ או דיגיטלי), העשוי בעבודת יד על ידי אמן יחיד. קליברים אלו עשויים להכיל בין 400 ל־800 רכיבים, תלוי במידת מורכבותם, גילם והאמן שיצר אותם.

אחת הדרכים לגרום למחירו של שעון להמריא למיליון דולר היא לכסותו באבנים יקרות. זו הדרך בה בחר מותג הובלו בדגם "בלאק קוויאר" שהוצג בסוף 2008. הקוויאר השחור מבטא את שפת העיצוב (שבחברה אוהבים לכנות "נראות שקופה") של המותג המוחצן, עם משחק בגוונים של שחור.

הקליבר מכיל מנגנון מורכב בעל טורבילון, קרוסלה סובבת שאמורה לבטל את השפעת כבידת כדור הארץ על קפיצי התזמון. 544 יהלומים שחורים מכסים את כל שטח הפנים של גוף השעון (אותו לא ניתן לראות כלל) העשוי מזהב לבן.

חשוב לציין שקוויאר שחור הוא שעון יחיד בעולם. מי שכרגע מחזיק אותו בכספת, רכש אותו תמורת מיליון דולר, אבל ספק אם יהיה מוכן להיפרד ממנו באותו המחיר. אגב, לפני כשנה הציגה החברה את הדור הבא בשם "קוויאר לבן". יצירה עם יותר יהלומים וקליבר מורכב בהרבה. היא נמכרה ב־2.6 מיליון דולר.

להפליג אל החופש: פרינסס V52

מה: יאכטה

תג המחיר: מיליון דולר

גודל: 16.5 מטר

מהירות: 60 קמ"ש

יתרון: פאר מותאם למזג הישראלי

לא צריך סקיפר. פרינסס V52

לפני כשנתיים נרכשה פרינסס, אחת החברות המובילות בעולם לבניית יאכטות פאר, על ידי קבוצת לואי ויטון, והשפעת המהלך ניכרת בדגמי החברה החדשים. עיצוב פנים היאכטות מתבצע בהתאם לבחירת הלקוחות ומאפשר לכל אחד מהם לעצב את יאכטת חלומותיו. אפשרויות ההתאמה האישית עצומות – רק דמיונו של הלקוח ותקציבו יקבעו את הגבולות.

היאכטות של החברה מאופיינות במראה מרהיב, איכות גימור מן המעלה הראשונה ויכולת הפלגה בתנאי ים קשים. גודלן נע בין 11 ל־40 מטר. ה־V52 שייכת למשפחת V קלאס. היאכטות ממשפחה זו נחלקות לשני מפלסים (חדרי השינה בתחתון ושטח ציבורי נרחב בעליון), ותפעולן נוח.

נדמה כאילו ה־V52, שגודלה 16.5 מטר, יוצרה לשימוש בים ובמזג האוויר הישראלי: במפלס העליון קיים שטח סגור המופרד מהקוקפיט החיצוני על ידי דלתות זכוכית. מדובר בחדשה מרעישה, שכן עד היום השתמשו ביאכטות בגודל כזה בכיסויי בד חיצוניים.

מבט מבחוץ. הפרינסס

המעבר לזכוכית הוא מהפכה של ממש המאפשרת לתחום אזור שלם שיש בו מזגן רב עוצמה. במזג אוויר נאה, אפשר לפתוח את דלתות הזכוכית ואת הגג החשמלי שמעל ההגה, וכל האזור הופך בלחיצת מתג לפתוח, מאוורר ומואר.

אבל הדובדבן האמיתי הוא תכנון המרחב עצמו. פנים הסירה נותן תחושה של יאכטה גדולה בהרבה והחלוקה הבסיסית של חלל הפנים מאפשרת בחירה בין שניים לשלושה חדרים ("קבינות" בשפת הימאים).

יאכטה מנועית בגודל 16.5 מטר מוצלחת במיוחד לאזור שלנו, והיא חוסכת את הצורך בצוות או בסקיפר מקצועי. היא נוחה לתמרון, ואפשר להגיע איתה בקלות ממקום למקום בים התיכון. המראה מהפנט, הגג נפתח ויכולת ההפלגה המרשימה הופכים אותה לחבילה הקרובה למושלמת. פיסת נדל"ן מרשימה ביותר, בצד של הים – במיליון דולר. 

חלומות בשמים: ססנה קורוואליס TTx

מה: מטוס

תג המחיר:  800 אלף דולר

מרחק טיסה: 2,250 קילומטר

מהירות: 430 קמ"ש

יתרון: ייתן לכם כנפיים

סקסי, קל ובעל מערכות שליטה מתקדמות. קורוואליס TTx

קורוואליס TTx (הגרסה החדשה והמתקדמת של המטוסים אשר ייצרה במקור חברת קולומביה שנרכשה על ידי ססנה) נהנה משורה ארוכה של שיפורים שהופכים אותו לא רק לאחד ממטוסי הבוכנה המהירים בעולם, אלא גם לאחד המתקדמים והמפוארים שבהם.

ביצועיו המרשימים של המטוס מושגים בזכות מנוע חזק ומעטפת אווירודינמית מתקדמת ביותר. לדגם, שהוצג לפני כחודש, טווח של 2,250 קילומטרים ומהירות שיוט מרבית של 235 קשרים (כ־430 קמ"ש). נתונים מספיקים כדי להטיס את בעליו לכל יעד ביוון או במזרח אירופה, אם תרצו, אפילו עד לרומא. בקורוואליס מקום לטייס ולשלושה נוסעים נוספים, שיתרפקו במושבי עור מפוארים.

אחד החידושים הבולטים במטוס הוא קוקפיט זכוכית דיגיטלי מלא: מסכים גדולים, תפעול מגע מלא על כל המשטחים (כולל מחשב ניהול הטיסה שבין המושבים), ראייה סינטטית (מלאכותית) לטיסה בתנאי מכשירים, טייס אוטומטי מתקדם וממשקי לוויין לקבלת מידע "חי" על תנועת כלי טיס אחרים ומזג אוויר בנתיב.

אז מה בעצם יש לנו כאן? כלי טיס סקסי, קל להטסה, בעל מערכות שליטה מתקדמות, המיוצר על ידי יצרן ותיק ויציב. את החופש הבלתי נתפש של להיכנס למטוס, להתניע ולטוס ללא תדלוק משדה דב לאירופה, אפשר להשיג תמורת 800 אלף דולר, ושלום לתור בבידוק הביטחוני!

הרפתקה במדינות המפרץ: נופש באבו דאבי

מה: חופשה

תג המחיר: 1.025 מיליון דולר

למי: בעלי דרכון זר

כולל: סוויטה ענקית, משרת אישי והרבה פינוקים

יתרון: לנפוש בלי עם ישראל

 

יספק כל גחמה. מלון Emirates Palace

מי שמעריך חוויות על פני חפצים, יכול להתעניין במתנה מהסוג הלא חומרי: מלון Emirates Palace באבו דאבי (השייך לרשת מלונות הפרימיום העולמית קמפינסקי) מציע חבילה זוגית בת שבוע ימים, במחיר של 520.1 מיליון דולר, שאינה כוללת התחככות עם כל עם ישראל.

המחיר הזה כולל סוויטת שלושה חדרים (680 מ"ר) המצופה עד התקרה בשיש וזהב, טלוויזיית פלזמה ענקית, מחשב נייד לכל אורח וגם משרת אישי אשר יספק כל גחמה, 24 שעות ביממה.

המשתעממים מהרביצה בסוויטה יוכלו לטוס במטוס מנהלים ל־Day Spa בים המלח (בצד הירדני, כמובן) או לבחריין, שם יצללו ויחפשו פנינים (המוצאים המאושרים גם יוכלו לשבצן בו במקום בתכשיטים ייחודיים). אופציה נוספת: רכישת שטיחים העשויים עבודת יד באירן.

"הכל כלול" בכל אחד מ־13 הברים והמסעדות במלון. אבל תמיד קיימת גם האפשרות לדרוש משהו אחר – נהג אדיב ממתין להסיע אורחים לכל מקום שרק יבקשו, במכונית מייאבך סופר־מפוארת. מה שכן, למזמינים חופשה זו – אל תשתמשו בשום פנים ואופן בדרכון ישראלי.

ניחוח אצולה: רובה ציד Purdey

מה: כלי נשק

תג המחיר: כ-144 אלף דולר

חומרים: פלדת דמשק ועץ

ייצור: בהזמנה אישית

יתרון: זו בהחלט לא רכישה שגרתית

זמן ההמתנה – 3 שנים. רובה Purdey

בקטגוריה של החשיבה מחוץ לקופסה, בחרנו פריט מ"העולם הישן", זכר לאירופה הקלאסית טרום מלחמות העולם, עם ניחוח של אצולה שאין למותגים רבים בימינו: רובה ציד מפלדת דמשק אשר יוצר בידי אחד מחרשי הנשק הוותיקים ביותר באנגליה. נכון, מחירו של פריט זה אינו מיליון דולר, אבל גם 144 אלף דולר (לא כולל מסים) לרובה ציד דו־קני זה בהחלט מכובד.

חברת Purdey מייצרת רובי ציד בהזמנה אישית זה חמישה דורות, וכיום היא נמצאת בבעלות קונגלומרט היוקרה ריצ'מונט. חרשי הנשק של החברה מייצרים מעט מאוד רובים למדף, ומרבית תוצרתם מוזמנת מראש לפי מפרטים קפדניים, על ידי אצולת אירופה, שליטים ואספנים. שילוב יוצא דופן של חרשות ברזל מהמעלה הראשונה עם עבודה מופלאה בעץ יוצרים כלי נשק ייחודי, אך גם קטלני.

אחד מהרובים החדשים שלהם עשוי כולו פלדת דמשק, שאינה שגרתית בייצור כלי נשק ודורשת עיבוד יוצא דופן ויכולת מניפולציה לא רגילה של החומר המדהים הזה. התוצאה: לא פחות מעוצרת נשימה. מה שכן, ספק אם תספיקו להעניק אותו במתנה למישהו כבר בחג הקרוב: זמן ההמתנה עומד על שלוש שנים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן