מימושים בבורסות באסיה: שנחאי סגרה יום 5 רצוף של ירידות

הבורסות באסיה נסחרות בירידות שערים על רקע מימושי רווחים לאחר הראלי של השבועות האחרונים. בניו-יורק הסתיים אמש המסחר במגמה מעורבת עם נטייה לירידות ושעה זו החוזים על מדדי וול סטריט מצביעים על מגמה יציבה.

הבורסה בשנחאי איבדה 1% מערכה, הבורסה בטוקיו נחלשה ב-0.5% ואילו הבורסה בהונג קונג השילה 1.5%

סין ממשיכה יום חמישי ברציפות של ירידות שערים לאחר שבסוף השבוע פורסם כי האינפלציה במדינה הגיע בחודש פברואר לשיא של 10 חודשים. בנוסף פורסם כי תוצאות הסקטור התעשייתי ונתוני ההוצאה הפרטית בסין היו נמוכות מציפיות האנליסטים. הנתונים מראים על צמיחה איטית יותר מהמצופה של הכלכלה הסינית, מה שמדאיג מפני חוסר יציבות כלכלית במדינה ובעולם כולו.

סיבה נוספת לירידה נרשמת בעקבות דיווח בסין על כך שמעתה יזמי נדל"ן יוגבלו במחיר שבו יוכלו למכור את הנכנס שבבעלותם במחוז שבנזן במדינה.


צילום: רויטרס

אמש, ננעל המסחר בבורסות וול סטריט במגמה שלילית לאחר רצף העליות האחרון. המשקיעים הגיבו להודעתו המדאיגה של הבנק האירופי המרכזי, אשר סבור כי המשבר הכלכלי בגוש היורו עדיין לא הסתיים. ממשלת בריטניה פרסמה היום נתונים לפיהם פעילות הייצור נסוגה ב-1.5%. מדד הדאו ג'ונס ננעל סביב רמות הפתיחה, ה-S&P 500 רשם ירידה של 0.2% אך עדיין רחוק רק 0.5% מרמתו הגבוהה מזה חמש שנים, והנאסד"ק נחלש ב-0.3%. 

בקרב המשקיעים עולה החשש כי המדדים המובילים במזרח הרחוק עלו בשיעור חד מדי בשלושת השבועות האחרונים – ועל כן מגיע עתה מימוש מתבקש."השווקים באסיה ממשיכים במגמה השלילית לאחר שהמשקיעים כבר לא מאמינים בראלי שהביא לעליות האחרונות בעולם", אמר סטן שאמו, אסטרטג שוק ב-IG.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן