מכה לבן דב: חברת סקיילקס פירסמה הערת עסק חי

סקיילקס מודיעה שהיא הגיעה לחדלות פירעון. החברה בבעלותו של אילן בן דב פרסמה הערב הודעה לבורסה ובה הערת עסק חי. בהודעת החברה נכתב: "קיימים ספקות משמעותיים בנוגע להמשך פעילותה של החברה כעסק חי, יכולתה לפרוע את התחייבויותיה בשנתיים הקרובות במועדן ובמלואן בעתיד הנראה לעין".

אילן בן דב | צילום: יוסי זלינגר

עוד נכתב בהודעה כי הסיבה לחדלות הפירעון היא אי יכולת להשלים עסקה עם צד שלישי שהייתה אמורה לשפר את תזרים המזומנים לחברה. העסקה נעצרה משום שהייתה תלויה בהסדר החוב בחברת הבת סאני שלא ייצא לפועל. 

הסיבה לכישלונו של הסדר החוב בסאני הוא החלטת מחזיקי החוב של החברה שלא לדחות את מועד פרעון החוב וקרן הריבית שצפוי ב-1 באפריל. "אין לסאני מקורות מספיקים לביצוע פירעונות הקרן ותשלומי הריבית". 

בסקיילקס מבהירים כי שינוי שליטה עלול להשפיע באופן מהותי על יכולתה של החברה כחברת בת של סאני לגייס או למחזר חוב או לממש חלק מפעילות המפעילים הסלולאריים של סמסונג או לקבל מימון כנגדה.

בנוסף, לטענת החברה, שינוי בשליטה עלול לפגוע בשווי ותוצאות הפעילות של חברת פרטנר שבשליטתה. בנוסף הודיעה סקיילקס כי לא תקבל דיוידנד מפרטנר, לאחר שדירקטוריון החברה החליט על ביטול חלוקת הדיוידנד ל-2012 וטרם החליט על מדיניות דיוידנד חדשה. 

בהודעת סקיילקס נאמר כי החברה מתכוונת לכנס אסיפת מחזיקי אג"ח כדי לדון בהשלכות חדלות הפירעון. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן