מלחמה קרה? רוסיה: "המערב מקדם דמוקרטיה בברזל ובדם"

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב האשים הלילה את מדינות המערב בניסיון לקדם את הדמוקרטיה מחוצה להן באמצעות "ברזל ודם", והגן על סירובה של מוסקבה להצטרף למדינות הדורשות את עזיבתו של הנשיא סורי בשאר אסד.

לברוב כיון את דבריו לישיבת מועצת הביטחון הקרובה, אשר המלחמה בסוריה צפויה לרכז את מרב תשומת הלב בה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

רוסיה אינה מתנגדת להשפעה מערבית ואינה שמה מקל בגלגלי פרויקטים מערביים מתוך רוע לב", אמר לברוב. "העובדות הן, כי ניסיונות לקדם את הדמוקרטיה באמצעות ברזל ודם פשוט לא מצליחים, כפי שראינו בשנה וחצי החולפות", אמר.

הוא הוסיף כי "ברוב המקרים זה מייצר דווקא תגובה הפוכה, מוביל להתחזקות הקיצונים וכוחות הדיכוי, ומקטין את הסיכויים לשינוי דמוקרטי אמיתי".

נשיא רוסיה פוטין | צילום: רויטרס

מוסקווה אומרת כי מדינות המערב והמפרץ מעודדות את המורדים בסוריה המעוניינים בהפלת אסד, בעוד ארצות הברית ואירופה מאשימות את הקרמלין בהגנה על הנשיא הסורי במהלך 20 החודשים האחרונים של שפיכות הדמים.

ברוסיה טוענים כי נושא שלטונו של אסד אינו יכול להיקבע מחו"ל, והביעו דאגה מפני כך שקיצונים עלולים לקבל את השליטה בסוריה ובמדינות אחרות בעקבות האביב הערבי, מה שיערער עוד יותר את היציבות באיזור.

סגן שר החוץ הרוסי, גנאדי גאטילוב, אמר בפגישה עם סגן שר החוץ הסורי פייסל מקדד, כי המצב כבר החמיר דיו והביא ל"עלייה חדה בפעילות של ארגוני טרור, כולל אל קעידה".

לדברי משרד החוץ הרוסי הביע גאטילוב גם את דאגתו מכך שהסכסוך "הולך והופך לנושא בין דתי. רוסיה הכחישה כי היא תומכת באסד, אך אמרה כי לא תאפשר חזרה על מה שהתרחש בשנה שעברה בלוב, בטענה כי נאט"ו חרגה מגבולות מנדט מועצת הביטחון של האו"ם להתערבות כדי להגן על אזרחים, בנחישותה לסייע למורדים להדיח את מועמר קדאפי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן