מלכת הקרח: כך נראה טיול של 5 כוכבים ביבשת הקפואה

העולם מלא במקומות מופלאים ששווים ביקור, אפילו קצרצר. חלקם קרובים וקלים יותר להגעה, חלקם קצת יותר מאתגרים מבחינה לוגיסטית. אבל יש גם כמה מקומות כל כך מיוחדים, שהם בהחלט שווים את המאמץ יוצא הדופן שמצריך ביקור בהם. אנטארקטיקה הוא אחד מהם, ומתברר שיש לא מעט אנשים שמוכנים לשים על עצמם שלושה מעילים, לארוז מזוודה ולצאת למסע המופלא הזה, שרק מתחיל בטיסה לא קצרה לדרום אפריקה – נקודת היציאה האולטימטיבית ליבשת הקפואה.

גם אני החלטתי לנסות. המלון שבו שהיתי בדרום אפריקה מציע לאורחיו את חבילת "היום הגדול", עם אפשרות להזמין מקום במטוס של חברת המחקר איליאושין, ולבלות 24 שעות באנטארקטיקה. הטיול נעשה בשיתוף עם חברת המדבר הלבן, מומחית נסיעות ליבשת הקפואה, הטוענת כי היא החברה היחידה בעולם שמציעה גישה למקום במטוס פרטי. הטיול במטוס הפרטי יכול להיעשות גם בתאריכים לפי בחירה, אבל מושבים בודדים אינם מוצעים, כיוון שמדובר בטיסות שכר בלבד.

המסלול הטיפוסי כולל יציאה בלילה במטוס הגאלפסטרים, לטיסה של חמש שעות וחצי מעל אלפי קרחונים. המטוס נוחת על מסלול קרח ייעודי, שבו המשתתפים עוברים לג'יפים ומתחילים בנסיעה ל"שירמכר אואזיס", ארץ מלאת צוקים, אגמים ובסיסי מדע. האורחים יטיילו ויחקרו את האזור לאורך כל היום. הטיול כולל מגוון פעילויות, חלקן עדינות וחלקן מאתגרות יותר, בהנחיית מדריכים המלווים את האורחים בכל שלב של הדרך. היום מסתיים עם ארוחת ערב גורמה ולינה בשק שינה מחומם העשוי כולו פייברגלס (סיבי זכוכית). המטוס נוחת בחזרה בקייפטאון 24 שעות מאוחר יותר, והאורחים חוזרים למלון אלרמן האוס לאחר ההרפתקה שחוו.


יש הרבה מה לראות. אנטארקטיקה | צילום: shutterstock

אם יום אחד אינו מספיק לכם כדי להגשים את החלום על "המדבר הלבן", טיולים של ארבעה ושמונה ימים של חוויות אנטארקטיקה זמינים גם כן. אלו הן הרפתקאות ארוכות יותר, שבהן תוכלו ללמוד איך לטפס על סלעי ההר Nunatak, תיכנסו עמוק יותר לתוך אנטארקטיקה לביקור אצל "קיסר הפינגווינים", תחקרו מנהרות קרח מתחת למחנה, ואפילו תבקרו בקוטב הדרומי.

מקלחת באיגלו

הדבר האטרקטיבי ביותר בביקור באנטארקטיקה בדרך זו הוא שכל האפשרויות ניתנות לשילוב עם כל סוג של חקירה שתרצו לעשות בדרום אפריקה – גולף ברמה עולמית, סיור יינות, וטיולים בספארי חיות הבר המדהים ביותר על פני כדור הארץ.


חדרים מאובזרים ומרווחים | צילום: המדבר הלבן

אם לא תעשו את טיול "היום הגדול", יש הרבה הזדמנויות אחרות ב"מדבר הלבן". במשך החורף מוצעת חבילת "היום הגדול", כמו גם חבילות נוספות הכוללות שהייה של ארבעה או שמונה לילות ביבשת הקפואה. אז תופתעו לגלות חדרים מאובזרים ומרווחים, שבכולם תוכלו להתפנק במקלחת חמה.

מחירו של המסע "היום הגדול" על מטוס פרטי של חברת איליאושין הוא 10,000 דולר לאדם, זו בהחלט הדרך החסכונית ביותר להגשים את החלום. מחירו של טיול עם שהייה של ארבעה או שמונה לילות, לאורך כל העונה, מזנק ל־32 אלף דולר ו־80 אלף דולר לאדם בהתאמה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן