מלתחה מפוסטרת: מעצבת אופנה מייצרת בגדים מחלב

אחד האתגרים הגדולים ביותר של יוצרים בתחום האופנה הוא כיצד להכין בגדים ידידותיים לסביבה שהם גם לבישים ונוחים. אחרי השימוש בפלסטיק ממוחזר, צמחים ואפילו בשר (כמו השמלה המפורסמת של ליידי גאגא), מגיע תורו של החלב. מעצבת אופנה גרמנייה פיתחה שיטת לייצור בד דמוי צמר מחלב והכינה קולקציה שלמה מהחומר החדש והמסקרן. 

על פי דיווח של רשת הטלוויזיה הגרמנית, דויטשה וולה, צוות חוקרים בראשותה של המעצבת אנקה דומסקה, הצליח להפריד חלבון מיוחד הקיים בחלב מהחומר הנוזלי שבו ולייצר ממנו חוטים דמויי משי בתהליך פשוט. מן החוטים הללו הם ארגו בדים קליליים ונוחים לשימוש, מהם נוצרו הבגדים האורגניים החדשים.

בגדי החלב של אנקה דומסקה | צילום מסך: דויטשה וולה

היתרון העיקרי בשימוש בחלב לייצור בגדים על פני משי, הוא ההשפעה המינימלית שיש לתהליך הייצור על הסביבה. בעוד שבייצור בדים ממשי מעורבים חומרים כימיים רבים המזיקים לסביבה, תהליך הפיכת החלב לבד הוא נקי ופשוט למדי.

דומסקה, ביולוגית ומעצבת אופנה במקצועה, מסבירה מדוע לדעתה לחלב יתרון משמעותי בענפי הטקסטיל והאופנה. "אנשים לא מעריכים נכון את כוחו של החלב משום שהם משייכים אותו לעולם המזון בלבד. מדובר בחומר גלם נפלא וזול שניתן להפיק ממנו מוצרים רבים בתחומים שונים. התכונה המיוחדת ביותר שלו היא המרקם הרך שלו, הדומה למשי".

הקולקציה של דומסקה כבר זמינה בחניות ברחבי אירופה ותמורת 150-200 יורו תוכלו גם אתם להנות מהצעקה האחרונה בתחום האופנה האורגנית. כיום קיים ליין לנשים בלבד, אולם בעקבות ההצלחה של הקולקציה הראשונה, מתכוונת דומסקה לייצר קו גברי בקרוב.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן