מלתחה נסיכותית ב-54 אלף דולר: קייט מידלטון מתחדשת

התקשורת הבריטית כמרקחה אודות תקציב הביגוד המלכותי על סך 54,000$ של הנסיכה מקיימברידג', קייט מידלטון, עבור המחצית הראשונה של השנה. מדובר באחת הפיסות המידע היותר עסיסיות שדלפו מרישומי המימון של בית המלוכה, אשר ייחשפו לציבור השבוע: "בימים הקרובים יוכל הציבור להביט באמת על 'עלותה של קייט', כשהנסיך צ'רלס יפתח את חשבונותיו הפיננסיים לראשונה מאז החתונה המלכותית", כותב הדיילי מייל, ונוזף בבני הזוג המלכותי הצעיר על כי כמו רבים ממקביליהם בעולם, עודם נתלים כלכלית באביהם כשזה מגיע לעלויות מחיה בסיסיות – או לפחות להופעה ייצוגית בציבור.

הנסיך וויליאם, דואגים להזכיר בכל מקום, ירש לאחרונה סך של 15.5 מיליון דולר מעזבונה של אימו המנוחה, ואמור גם להרוויח משכורת המוערכת ב- 68,000$ כטייס מסוקים בחיל האוויר המלכותי. ועדיין, זה לא אומר שהוא יצטרך להוציא כסף על הופעתו או על הופעתה של רעייתו.

לפי הדיווח השנתי שלו, "הוד מלכותו הנסיך צ'רלס בוחר להשתמש במרבית הכנסתו בכדי לתמוך בעבודתם הציבורית ועבודת הצדקה שלו, של הדוכסית מקורנוול, של הדוכס והדוכסית מקיימברידג' (וויליאם וקייט) והנסיך הארי. מאז הצטרפותה לשבט המימון של הנסיך צ'רלס לאחר נישואיה לנסיך באפריל 2011, הפכה מלתחתה הרשמית של קייט לאחת ההתחייבויות הכלכליות היותר אופנתיות של חותנה. 

מתוך כל שווי נכסיו והכנסתו השנתית (שהתקרבה ל-30 מיליון דולר בשנה שעברה) של הנסיך צ'רלס, 17 מיליון דולר יצאו על הופעתם הציבורית של משפחתו בשנים 2011 – 2012, ההופכים את 54,000 הדולרים היוצאים משך 6 חודשים על הביגוד של אחת הנשים הנצפות ביותר בעולם לא יותר מאשר טיפה בים.

 

אם להשוות לתקציבי ביגוד גדולים אחרים שעוררו סערה בעבר, טעמה של קייט נדמה חסכוני במיוחד. כששרה פיילין רצה לראשות המפלגה הרפובליקנית, הוועידה המפלגתית ציידה אותה על פי הדיווחים בלא פחות מ-150,000$ לביגוד, עבור 3 חודשי הקמפיין שלה (בערך פי 6). מופרך אף יותר הוא תקציב הביגוד של אמילי מיינארד, משתתפת הריאליטי "הרווקה" בארה"ב, שמלתחתה תוקצבה ב- 350,000$ למשך 12 פרקי הסדרה. וגם מישל אובמה אולי מעידה שהיא קונה ב'גאפ', אך חשופה ללא מעט ביקורת על בחירותיה האופנתיות היקרות בארוחות ערב רשמיות ואירועים ציבוריים.

כמו אובמה, גם קייט הפכה את ההתרחקות ממוניטין של נסיכת- מעצבים למשימה מלכותית, והצהובונים תמכו בה והריעו לבחירותיה האופנתיות הלא-יקרות. "מלכת ההיי-סטריט" מעדיפה שילוב של פריטים יקרים וזולים ותועדה היטב כשהיא ממחזרת בגדים וממצה את שוויים. עכשיו הדיווחים מתמקדים במקום זה בטעמה היקר, מציינים את חיבתה לבית האופנה של אלכנסדר מקווין, החביב גם על הגברת הראשונה אשת הנשיא. מידלטון, כך מדווחים שם, מסרבת לקבל ביגוד חינם ומתעקשת לשלם במלואו על כל פריט שהיא לובשת.

הנסיך צ'רלס אולי מאוד אוהב את "כלתו יקירתו", מדווח הדיילי מייל, ושמח לשלם עבור הופעתה הציבורית, אך אולי צפויה לו חרטה על נדיבותו ככל שטעמה של קייט – ומחירו – מתייקרים.

 

אבל זה לא המספר על תגית המחיר של בגדי הנסיכה המעורר סקרנות בקרב צרכני החדשות: כולם מחכים בעיקר לראות איך השפיעה החתונה המלכותית על ספרי החשבונות האישיים של הנסיך צ'רלס. השנה המלכותית הפיסקאלית מסתיימת ב-31 במארס, כך שכל הוצאה הקשורה לחתונה תמצא את דרכה לרשימה המתקרבת. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן