ממציא "מדבקת הפלא" אריק קליין נידון ל-87 חודשי מאסר

ממציא "מדבקת הפלא" אריק קליין ירצה 87 חודשי מאסר – כך קבע היום בית המשפט המחוזי. קליין הורשע בחודש ינואר בקבלת מיליוני שקלים במרמה, כתיבת המחאות ללא כיסוי וזיוף מסמכים כחלק מתוכנית המרמה. על שותפו למיזם עמוס בוחניק הוטלו עבודות שירות.

"הנאשמים הציגו מצגי שווא בפני המתלוננים השונים בדבר הצלחת החברה בשיווק מוצרים טכנולוגיים מתקדמים וחדשניים ברחבי העולם וכן כי חתמה החברה על הסכם עם חברות זרות בהיקפים של מאות מיליוני דולרים", כתב השופט דוד רוזן. "המתלוננים סברו לתומם כי משקיעים הם במיזמים אשר הניבו כבר רווחים והם ב'תנופת עלייה'".

קליין ושותפו למיזם עמוס בוחניק, גייסו כסף ממשקיעים לאחר ששיכנעו אותם כי פיתחו "מדבקת פלא", המסוגלת לאבחן אירועי לב עוד בטרם קרו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בטיעונים להקלה בעונש, אמר סנגורו של קליין, עו"ד דוד ונטורה, כי קליין הוא "גאון טכנולוגי, ללא כל השכלה פורמלית, מוזיקאי אשר על שמו רשומות 87 יצירות באקו"ם, אשר הפך למושא רדיפה של רשויות החוק. אין מדובר ברמאי ונוכל, אלא אדם בעל חלומות שמסתבך, משום שאינו יודע כיצד להתנהל ולנהל עסקיו".

בית המשפט חשב אחרת: "קליין רקם ובנה 'משאבת כספים' משוכללת ומהוקצעת להפליא, הוא יצר מכונה מהודרת ואטרקטיבית למשקיעים שביקשו לתרום ולקדם המצאות טכנולוגיות ולשאת רווחים עצומים משאלו תעלינה על מסלולי ייצור ושיווק", נכתב בגזר הדין.

בית המשפט הטיל על קליין עונס מאשר של 87 חודשים (בניכוי ימי מעצרו), שנתיים מאסר על תנאי, 12 חודשי פסילת רישיון, קנס כספי של 50 אלף שקל, פיצוי של 200 אלף שקל שיועבר לידי המתלוננים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן