ממשלת יוון: לא נוכל לעמוד בדד ליין של האיחוד לרפורמה במגזר הציבורי

ממשלת יוון הודיעה היום כי לא תוכל לעמוד ביעדי הרפורמה במגזר הציבורי שהציבו לה במסגרת חבילת החילוץ הבינלאומי למשק. עם זאת, בממשלה סבורים כי יצליחו להגיע להסדר עם הנושים הבינלאומיים בנוגע לשאר תנאי הסיוע. 

משרד האוצר היווני הודיע היום כי המדינה לא תוכל לעמוד באולטימטום שהציבו לה אתמול הטרויקה, לפיו עליה להוכיח כי היא מסוגלת לעמוד בכל תנאי החילוץ עד סוף השבוע הקרוב. בכיר במשרד שהעדיף להישאר בעילום שם אמר כי "לא סביר שיוון תעמוד בדד ליין, אולם לא מדובר באסון עבורנו אלא רק באי נוחות מסויימת". 

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

אתונה צריכה להגיע להסכם עם נושיה הבינלאומיים עד אמצע החודש, זאת על מנת לקבל את החלק האחרון בחבילת החילוץ שהוקצבה לה על ידי הבנק האירופי המרכזי וקרן המטבע הבינלאומית. הסיוע יסייע ליוון להתמודד עם פירעון של אג"ח בשווי 2.2 מיליארד דולר בחודש אוגוסט. 

הקיצוצים במגזר הציבורי הם נושא כאוב ושנוי במחלוקת מאוד ביוון, מדינה השרויה במיתון עמוק זה שש שנים ברציפות. הממשלה הייתה אמורה להשלים את פיטוריהם של 12,500 עובדי המגזר עד סוף חודש יוני אך לא הצליחה בכך. 

צילום: רויטרס

כעת מנסים במשרד האוצר היווני להרגיע וטוענים כי גם אם לא יתקבל התשלום האחרון של כספי הסיוע, המדינה תצליח להתמודד עם החוב על ידי הנפקת אג"ח נוספות. "זה לא יהיה סוף העולם", אומר בכיר במשרד. 

אתונה, אשר צריכה למחזר חובות בסך 2.2 מיליארד יורו באוגוסט, זקוקה לסיום מוצלח של המגעים עם נושיה. אם הם ייכשלו, קרן המטבע הבינלאומית עלולה למשוך את חבילת החילוץ בשווי 240 מיליארד יורו, במטרה שלא להפר את חוקיה, אשר דורשים כי הלווה יקבל מימון לשנה קדימה.

מהלך כזה יגדיל משמעותית את הסיכון לכישלון המאמצים האדירים שנעשו בתשעה החודשים האחרונים בניסיון למנוע מהמשבר האירופי לצאת משליטה, כל זאת בתקופה מתוחה מאוד גם במדינות נוספות באיחוד. בפורטוגל, התפטר אתמול שר האוצר ויטור גספר, אשר הוביל את יוזמת הצנע במדינה במסגרת חבילת החילוץ, מה שהיווה מכה קשה לניסיונה של המדינה לצאת מתוכנית החילוץ.

בממשלת יוון סבורים כי ההסדר עם הנושים יושלם עד יום שני, אז תתכנס פיסגת היורוגרופ לדון בנושא. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן