ממתינים לברננקי: טוקיו איבדה 1.5% – אסיה ננעלה במגמה מעורבת

המסחר בבורסות אסיה התנהל הבוקר במגמה מעורבת בהמתנה לפתיחת ועידת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי הערב. השווקים ממתינים להצהרות הבנק בנוגע לעתיד כלכלת ארה"ב ותוכנית ההרחבה הכמותית. בנוסף, המשקיעים ביבשת מגיבים גם להצהרות ממשלת סין מאמש שהתחייבה לשמור על מציחה יציבה במדינה. 

בורסת שנחאי התחזקה ב-0.2%, הונג קונג איבדה 0.4% ואילו בורסת טוקיו נחלשה הבוקר ב-1.5%.

ועידת השוק הפתוח אשר תסתיים מחר צפויה לתת רמזים באשר לעתיד תוכנית ההרחבה הכמותית בהצהרה שתשחרר אחרי יומיים של דיונים. יו"ר הבנק הפדרלי הרעיד את השווקים במאי האחרון כאשר אמר כי הבנק הפדרלי מתכנן לצמצם את הגירוי המוניטרי ברגע שהכלכלה האמריקנית תציג מספרים חזקים יותר. המשקיעים נותנים לדבריו של ברננקי משקל רב מאז כאשר כל מילה יכולה להתפרש כרמז לסופה של תוכנית רכישות האג"ח.

צילום: רויטרס

"הבנק הפדרלי יכול בקלות או להפחיד את המשקיעים או לעודד אותם וזאת בלי להגיד הרבה בכלל", אמר ברייאנט אוונס, מנהל הפרוטפוליו של חברת ניהול הנכסים, קוזאד במדינת אלינוי. "דבריו של הבנק יוצרים תגובה אוטומוטית עומצתית גם מחוץ לשוק".

ממשלת סין הצהירה אמש על כוונתה לשמור על צמיחה יציבה במדינה. הודעת הממשלה התמקדה בענף הנדל"ן, אולם לא נעשו הבטחות לגבי שליטה במחירי הבתים או קירור של השוק. 

אתמול הזרים הבנק הסיני המרכזי דה פיפל בנקר או צ'יינה כספים למערכת הבנקאית במדינה, לראשונה מאז פברואר האחרון. המהלך הרגיע מעט את המשקיעים שחששו מהשלכות בעיות הנזילות של הבנקים.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן