ממתינים לדוח התעסוקה: וול סטריט סגרה בירידות קלות

המסחר בניו יורק ננעל במגמה שלילית מתונה, לאחר עליות שערים בשיעור של 0.5% שחתמו את המסחר אמש. מדד הדאו ג'ונס ומדד ה- S&P 500 נחלשו ב-0.2%, והנאסד"ק ננעל על רמת הבסיס.

באירופה נרשמו ירידות, כשבין היתר מדד FTSE 100 הבריטי נחלש ב-0.5% ומדד CAC 40 בצרפת איבד 1.3% מערכו. גם בורסות אסיה חתמו הבוקר את המסחר במגמה שלילית.

במחירי הנפט נרשמו ירידות בסיומו של יום המסחר בניו-יורק לאחר שלאורכו היו נתונים במגמה תנודתית. מחיר חבית מסוג WTI עומד כעת על 38.3 דולרים וחבית מסוג ברנט נסחרת עבור 39.7 דולרים.

לאחר דבריה של נשיאת הפד ילן השבוע, ממתינים המשקיעים כעת גם לדוח התעסוקה שצפוי להתפרסם מחר. אלו נתונים קריטיים למטבע האמריקאי שעשויים לחזק את הדולר אם יהיו גבוהים משמעותית מהתחזיות, שמצביעות כעת על תוספת של 206 אלף משרות. בחודש פברואר האחרון נוספו 242 אלף משרות.

כאמור, ביומיים האחרונים מתנהל המסחר בארה"ב סביב נאומה של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, שהתייחסה לסיכונים הגדולים הניצבים אל מול הכלכלה העולמית ולשבריריות בה היא נתונה. ילן ציינה כי יש לנקוט משנה זהירות לאור כך במדיניות המונטרית ורמזה כי הבנק יאט את קצה העלאות הריבית. כזכור, בשבוע שעבר עלו השערות כי הפד יחליט להעלות את הריבית מוקדם מהצפוי (אולי אפילו בחודש אפריל), לאחר רמיזות שעלו מצד בכירים בבנק המרכזי האמריקאי – אך כעת גוברת ההבנה בשווקים כי העלאה כזו לא תתרחש באפריל, כאשר גם ההצהרות על שתי העלאות ריבית בשנת 2016 הופכות לפחות ריאליות. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן