ממתינים להודעת הריבית: המסחר בוול סטריט מתנהל ביציבות

המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו בעליות שערים קלות, על רקע נעילה חיובית גם בבורסות אירופה והמגמה החיובית בה ננעל המסחר אמש. את עיקר תשומת הלב מרכזת וועידת הבנק הפדרלי המרכזי במדינה (הפד) אשר החלה יום, ובסיומה מחר תפרסם הנגידה ג'נט ילן את הודעת הריבית במשק האמריקאי לחודש אוקטובר. כזכור, ה-17 לספטמבר סומן כבר בתחילת השנה כ"תאריך היעד" של הפד להעלאתה ריבית במשק האמריקאי – במהלך אשר עשוי להביא לטלטלה בשווקי העולם.

כזכור, הריבית במשק האמריקאי מותרה על רמתה האפסית מאז שנת 2008 – אז הוריד הפד את הריבית בכדי לסייע למשק לצאת מהמיתון החריף אליו נקלע. כעת ממתינים משקיעים ברחבי העולם כולו למוצא פיה של הנגידה ילן. אם היא אכן תכריז מחר על העלאת הריבית במשק, מרבית האנליסטים מסכימים כי אנו צפויים לראות ירידות חדות במדדים בטווח המיידי. אם זאת, פרשנים רבים מעריכים כי גם במקרה כזה מדובר יהיה בירידות זמניות בלבד, וכי המדדים ישובו לטפס במהרה.

כעת, כאמור, ממתינים המשקיעים ברחבי העולם כולו לפרסום ההודעה אשר צפוי למחר בשעות אחה"צ, ואשר עשויה להשפיע – כך או אחרת – על המסחר ברחבי העולם באופן משמעותי.

צילום: thinkstock

בשעה זו, כאמור, המסחר בניו יורק מתנהל במגמה חיובית קלה. מדד הדאו ג'ונס מתחזק כעת ב-0.2%, מדד ה-S&P 500 עולה בשיעור זהה ומדד הדאו ג'ונס נסחר סביב רמות הפתיחה.

בגזרת המניות, את עיקר תשומת הלב מרכזת היום מניית ענקית הטכנולוגיה HP. חברת הענק הכריזה על מהלך התייעלות ענק, במסגרתו יפוטרו עד 30,000 עובדים ברחבי העולם. בשעה זו מניית החברה מגיבה בחיוב למהלך ומזנקת ב-3.6%.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן