מנהיגי ה-G8 חתמו על הצהרת מאבק במעלימי מסים

המדינות המתועשות בעולם מחריפות את המאבק בהעלמות מס. בתום כינוס ה-G8 חתמו מנהיגי המדינות על הצהרת לוך ארן לפיה יהיו מחוייבות להאבק בתופעה בשטחן ולסייע למדינות האחרות לעשות כמוהן. 

במסגרת הידוק שיתוף הפעולה בין ה-G8 בנושא, הוחלט להקים מנגנון אוטומטי לשיתוף מידע בנושא מסים. המדינות יחייבו את כל החברות הרב לאומיות הפועלות בשטחן לדווח בדיוק מהו שיעור המס שהן משלמות בכל אחת מהמדינות. 

בציוץ שפרסם ראש ממשלת בריטניה דיויד קמרון בתום הכינוס נאמר :"אנחנו חייבים לגבות את המסים שחייבים לנו". לדברי קמרון, "מדובר בשינוי קונקרטי במדיניות המאבק הבינאלומי בהעלמות מס. אנשים פרטיים לא יוכלו להחביא את כספם במדינות אחרות וחברות לא יוכלו להעביר את הכנסותיהם למדינה אחרת מזו שבה הם הושגו". 

מנהיגי ה-G8 | צילום: רויטרס

על פי ההצהרה של ה-G8, חברות קש, שלעיתים משמשות לניצול פרצות בחוקי המיסוי ולהשקעת כספים אנונימית, יצהירו על זהות הבעלים שלהן.

החרפת המאבק בהעלמות מס מגיעה בתקופה בה גוברות החשדות להעלמת מס של חברות גדולות בעולם כגון גוגל, אפל, מיקרוסופט ועוד. נגד החברות נפתחו לאחרונה חקירות רבות בארה"ב ובאירופה במטרה לבדוק כיצד הצליחו החברות למזער את שיעור המס שהן משלמות למדינות הללו. 

על הצהרת לוך ארן חתומים בין היתר: נשיא ארה"ב ברק אובמה, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת בריטניה קמרון, נשיא צרפת פרנסואה הולנד וראש ממשלת יפן שינזו אבה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן