מנכ"ל מלאנוקס: "אנו מאוכזבים, אולם זה לא סוף העולם"

"בסך הכל אנחנו מאוכזבים, זו פעם ראשונה מאז שהפכנו לחברה ציבורית שאנחנו לא עומדים בתחזיות, אבל זה לא סוף העולם", כך אמר היום מנכ"ל מלאנוקס, אייל ולדמן, לאתר פורבס בעקבות המכה שספגה הבוקר יצרנית השבבים הישראלית שפרסמה הלילה אזהרת רווח חמורה לפיה הכנסותיה ברבעון הרביעי נחתכו ב-18%.

על פי הודעת החברה מכירותיה בסוף דצמבר 2012 הסתכמו ב-119-121 מיליון דולר בלבד, זאת לעומת תחזית קודמת לפיה הכנסות הרבעון הרביעי עמדו על 145-150 מיליון דולר. 

"פוטנציאל הצמיחה שלנו ל-2013 עדיין גדול", המשיך ולדמן. "כשהונפקנו ב-2007 היה מחיר המנייה 17 דולר, עלינו עד 120 דולר ועכשיו אנחנו עומדים בערך על 50. החברה תמשיך לגדול גם בהמשך".

לטענת החברה, הסיבות העיקריות לירידה החדה בהכנסותיה הם תנאים מארקו כלכליים קשים וכן ובעיות טכניות במוצר ה-FDR במהירות 56 ג'יגה ביט. עוד אמרה החברה כי הבעיות הללו לא מפתרו והיא צופה כי ישפיעו על ביצועיה גם בעתיד.

ולדמן. "לא סוף העולם" | צילום: משה שי

בשל המצב הכלכלי הקשה בעולם טוענת החברה כי חלה ירידה בביקוש למוצריה. עוד טוענת מלאנוקס כי דחיית חוזה של 20 מיליון דולר עם אחד מלקוחותיה השפיעה גם כן על הירידה במכירות. 

חברת מלאנוקס מייצרת שבבים בתחום אינפיניבנד (Infiniband), שמאפשרים תקשורת מהירה יותר בין שרתיםבעקבות פרסום אזהרת הרווח צנחה מניית החברה אמש בוול סטריט ב-14%. 

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון הגיב לאזהרת הרווח המפתיעה שסיפקה הלילה מלאנוקס: "מניית מלאנוקס צנחה לאחר תום המסחר בניו- יורק בכ-14% למחיר של 52.7 דולרים למניה המשקף מחיר בשקלים השל כ-196 שקל למניה אל מול מחיר שיא של כ-479.9 שקל למניה ב-5 בספטמבר 2012. משקלה של מנית מלאנוקס במדד ת"א 25 הינו כ-5.33%, כך שמדד מניות זה מתחיל את הבוקר באוברדראפט של כ-0.9% בקרוב".

מנגד, ציין פגוט שאין מדובר בסוף הדרך מבחינת פוטנציאל הצמיחה של החברה קדימה: "אין להספיד את מלאנוקס. מדובר בחברה עם יסודות טכנולוגיים מצויינים הפועלת בשוק צומח של צורך גובר בהעברת נפחי נתונים גדולים ברחבי הארגון. מטבע הדברים, מתרחשות תקלות בדרך והחברה תידרש ללמוד לנהל ציפיות שוק טוב יותר בעתיד. במידה והחברה לא תנמיך באופן מהותי תחזיות רווח לשנת 2013, הרי מחירה הנוכחי משקף מכפיל רווח עתידי על בסיס רווחי 2013 של 11-12. מדובר במכפיל רווח נוח ביותר, ביחס למכפילי הרווח בהן נסחרה המניה בחודשים האחרונים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן